Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Pierre Lemaitren mestarillinen dekkari CAMILLE ilmestyy viikolla 16

Minerva Kustannus Oy

Pierre Lemaitren mestarillinen dekkari CAMILLE ilmestyy viikolla 16

Julkaistu: 06.04.2016 klo 10:01
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Pierre Lemaitre:
Camille

Vuoden 2015 International Dagger -palkinnon voittaja! Kansainvälinen Crime Writers’ Association palkitsi Pierre Lemaitren jo toistamiseen vuoden parhaasta rikosromaanista.

Anne Forestier osuu keskelle aseellista ryöstöä Champs-Elysées’n koruliikkeessä. Hänet ruhjotaan lähes hengiltä, mutta se on vasta alkua hänen koettelemuksilleen.

Avuttomana sairaalasängyssä viruva Anne on hengenvaarassa, sillä hänen pahoinpitelijänsä on edelleen vapaalla jalalla. Kaikesta päätellen tämä haluaa päästä lopullisesti eroon koruryöstön silminnäkijästä.

Annen ainoa turva on ylikomisario Camille Verhoeven, joka on valmis luopumaan kaikista periaatteistaan suojellakseen naista, johon hän on rakastunut.

Camille Verhoevenille tapaus on kuin itseänsä toistavaa historiaa. Hän ei mistään hinnasta halua menettää Annea samoin kuin aikoinaan menetti vaimonsa Irènen.

Camille ottaa johdettavakseen tutkinnan tapauksessa, johon hän on poliisijohdon tietämättä henkilökohtaisesti sidoksissa. Tilanne on niin tulenarka, ettei hän voi paljastaa tutkimukseen liittyviä yksityiskohtia edes lähimmälle työtoverilleen. Kaikkia mahdollisia säännöksiä rikkoen Camille käy yksin kamppailuun pirullista vihollistaan vastaan.

Vaan kuka on tuo nainen, jonka vuoksi Camille on valmis uhraamaan koko poliisiuransa?

Camille

ISBN /EAN 978-952-312-270-3
Luokka 84.2
Suomennos Sirkka Aulanko
148 x 210 mm
Sidottu, suojapaperi
336 s.
Ilmestyy viikolla 16/2016

Pierre Lemaitre (s. 1956) on Ranskan suosituin ja arvostetuin dekkarikirjailija, jonka rikosromaaneja on myyty yli 20 maahan. Aiemmin Lemaitrelta on ilmestynyt suomeksi Goncourt-palkittu historiallinen romaani Näkemiin taivaassa sekäThe International Dagger -palkinnolla vuoden 2013 parhaana rikosromaanina palkittu Alex.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi