Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Pierre Lemaitren huikea trilleri ALEX ilmestyy viikolla 33

Minerva Kustannus Oy

Pierre Lemaitren huikea trilleri ALEX ilmestyy viikolla 33

Julkaistu: 12.08.2015 klo 09:05
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Pierre Lemaitre: Alex

Ranskan suosituimman dekkaristin, Pierre Lemaitren, huikea trilleri Alex palkittiin ilmestymisvuonnaan 2013 The International Dagger -palkinnolla vuoden parhaana rikosromaanina. Palkinnon myöntää Crime Writers’ Association. Kirjan oikeudet on ostettu yli 20 maahan, ja sitä on myyty yksin Ranskassa 250 000 kpl.

Alex, 35-vuotias viettelevän kaunis nainen, kidnapataan ja ripustetaan ahtaaseen häkkiin sullottuna riippumaan tyhjän varastorakennuksen katosta. Hänet jätetään kitumaan kuoliaaksi ahneiden rottien odottaessa uhrin viimeisten voimien hiipumista.
Sieppauksesta vihjeen saanut poliisi on avuton. Lunnaita ei pyydetä, uhria ei tunneta, johtolankoja ei ole.

Kun poliisi lopulta löytää kiduttajan piilopaikan, on tyttö kadonnut. Kukaan ei tunnu edes tietävän kuka hän on.
Poliisi on koko ajan askelen jäljessä, kun sieppaajaltaan karannut Alex toteuttaa omaa suunnitelmaansa, jossa anteeksiannolla ei ole sijaa.

Lemaitre eksyttää lukijan labyrinttiin, jossa uhri ja pyöveli vaihtavat paikkaa tämän tästä. Näkökulmien vaihdokset ja juonenkäänteet pitävät otteessaan täydellisen nerokkaaseen loppuratkaisuun saakka.

Pierre Lemaitre: Alex

ISBN/EAN  978-952-312-167-6
Luokka 84.2
Suomennos Sirkka Aulanko
Sidottu, suojapaperi
405 s.
Ilmestyy vikolla 33/2015

Pierre Lemaitre (s. 1956)on Ranskan suosituimpia dekkarikirjailijoita, jonka rikosromaaneja on myyty yli 20 maahan. Aiemmin Lemaitrelta on ilmestynyt suomeksi Goncourt-palkittu historiallinen romaani Näkemiin taivaassa.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi