Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Pieni kirjapuoti Pariisissa tarjoaa kaunokirjallisia lääkkeitä tunne-elämän vaivoihin

Bazar Kustannus Oy

Julkaistu: 07.04.2016 klo 10:15
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Saksalaisen Nina Georgen hurmaava kirja Pieni kirjapuoti Pariisissa vie lukijansa eteläisen Ranskan valoon, romantiikan, tangon ja hyvän ruoan äärelle. Hyväntuulinen romaani luottaa kaunokirjallisuuden parantavaan voimaan: hyvä kirja auttaa aina.

Pariisilainen kirjakauppias Jean Perdu osaa löytää jokaiselle asiakkaalleen juuri tämän mielialaan sopivan kirjan. Hänen ”kaunokirjallisuusapteekistaan”, pienestä Seinessä kelluvasta kirjakauppalaivasta, saa kirjoja kaikkiin vaivoihin. Perdun oma sydän on särkynyt kauan sitten, ja entisen tyttöystävän Manonin lähettämä kirje on edelleen avaamatta.

Eräänä päivänä Perdu vihdoin lukee kirjeen, ja se muuttaa kaiken. Perdu irrottaa laivansa kotilaiturista ja lähtee proomullaan unohtumattomalle jokiseikkailulle kohti menneisyyttä ja Provencen sydäntä – ja samalla kohti elämää.

Kirjan lopussa on Jean Perdun kaunokirjallinen ensiapupakkaus, josta löytyy nopeavaikutteisia lääkkeitä erilaisiin tunne-elämän vaivoihin, kuten jossittelutaipumuksen hoitoon, mielen lumoamiseen ja äidinrakkauden ymmärtämiseen. Pieni kirjapuoti Pariisissa sisältää myös joukon reseptejä Provencen keittiön herkuista, jotka täydentävät tarinaa väreillään ja tuoksuillaan.

”Jos haluat hetkeksi lennähtää elämästäsi jonnekin ihan toisaalle, lue tämä viisas ja lumoava kirja.” Oprah.com

Nina George (s. 1973) on kotoisin Bielefeldistä Saksasta ja työskentelee freetoimittajana. Hän on julkaissut 26 kirjaa sekä ison joukon novelleja ja kolumneja. George on tehnyt töitä mm. Hamburger Abendblattille, Die Weltille ja TV Movielle. Hän työskentelee kirjailijoiden tekijänoikeuksien puolesta ja toimii kouluttajana ja puhujana. Pieni kirjapuoti Pariisissa voitti Saksassa DeLiA- ja Glauser-palkinnot, ja se on käännetty 30 kielelle.

Nina George
Pieni kirjapuoti Pariisissa
Alkuteos Das Lavendelzimmer
Suomennos Veera Kaski
Nidottu, 351 sivu | ISBN 978-952-279-171-9 | Kirjastoluokka 84.2
Saatavilla myös e-kirjana
Ilmestymispäivä 7.4.2016

Painokelpoiset kuvat kannesta ja kirjailijasta

Arvostelukappaleet:
tiedotus@bazarkustannus.fi, 0400 298 193

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon