Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » PALTA: Norwegianin lentäjien kiistan laajentuminen Suomeen valitettavaa

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

PALTA: Norwegianin lentäjien kiistan laajentuminen Suomeen valitettavaa

Julkaistu: 07.03.2015 klo 21:08
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Ilmailualan Unioni IAU on ilmoittanut tukevansa norjalaisen ammattiliitto Paratin käynnissä olevaa työtaistelua lentoyhtiö Norwegianissa. IAU:n tukilakon on tarkoitus alkaa Helsingin lentokentällä huomenna sunnuntaina kello 3. Palvelualojen työnantajat PALTA ry pitää IAU:n toimintaa valitettavana. Norwegianin lentäjiä koskeva kiista olisi tullut pitää Suomen rajojen ulkopuolella.

- Ihmettelen suuresti IAU:n tempausta. Nyt ulkomaisen työtaistelun vaikutukset laajennetaan suomalaisen ammattiliiton omin toimenpitein koskemaan kymmeniä lentoja ja tuhansia matkustajia. IAU:n toiminnassa ei ole mitään järkeä.  Maksumiehiksi joutuvat jäsenyrityksemme Aviator Finlandin lisäksi mm. tavalliset suomalaiset lentomatkustajat, toteaa Palvelualojen työnantajat PALTAn varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto.

Lakko koskee lentoyhtiö Norwegianin maapalvelutyötä. IAU on ilmoittanut lakon päättyvän sunnuntaina 8.3.2015 kello 17.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, 040 1520073

Palvelualojen työnantajat PALTA on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö. Liittoon kuuluu n. 1700 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat seuraavilla aloilla: logistiikka, informaatio ja viestintä, huolto- ja kunnossapito, yritys- ja asiantuntijapalvelut, hallintoja tukipalvelut sekä viihde ja virkistys. PALTAn jäsenyritykset työllistävät Suomessa noin 150 000 palkansaajaa. Lisäksi PALTA vastaa finanssialan työmarkkinatoiminnasta, jonka piiriin kuuluu 40 000 palkansaajaa. PALTA on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
www.palvelutalous.fi