Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Outi Hupaniittu SKS:n arkiston johtajaksi

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Outi Hupaniittu SKS:n arkiston johtajaksi

Julkaistu: 23.09.2015 klo 12:15
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran hallitus valitsi FT Outi Hupaniitun SKS:n arkiston johtajaksi. Hän aloittaa seuran palveluksessa 1.1.2016.

Outi Hupaniittu työskentelee Kansallisarkistossa kehittämispäällikkönä. Hänen vastuualueeseensa on kuulunut mm. tutkimustoiminta ja akateeminen yhteistyö. Aikaisemmin hän on työskennellyt mm. Turun yliopistossa ja Svenska litteratursällskapetissa.

Vuonna 2015 Outi Hupaniittu työskenteli tutkijatohtorina Suomen Akatemian rahoittamassa Turun yliopiston, Helsingin yliopiston, SLS:n ja SKS:n tutkimushankkeessa Kansallista menneisyyttä rakentamassa ja tulkitsemassa – suomalaiset arkistoinstituutiot vallan verkostoina ja muistin paikkoina. Hän on väitellyt Suomen historiasta vuonna 2013.

Vuoden 2016 alusta SKS:ssa toimii yksi arkisto, jonka tehtävänä on kartuttaa ainutlaatuisia perinteen ja nykykulttuurin sekä kirjallisuuden- ja kulttuurihistorian kokoelmia. Arkisto palvelee kaikkia kirjallisesta ja suullisesta kulttuuriperinnöstä kiinnostuneita kansalaisia.

____________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura, joka toimii muistiorganisaationa, tutkimuslaitoksena ja kulttuurijärjestönä. Sen osastot ovat arkisto, kirjasto, tutkimusosasto, kustantamo ja FILI. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä. SKS:n palveluksessa työskentelee tällä hetkellä vajaat sata henkilöä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki