Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Mustanaamio 80 v. 1936–2016

Julkaisija: Egmont Kustannus

Mustanaamio – Mies, joka ei kuole koskaan

Mustanaamion 80-vuotisjuhlajulkaisu

Kahdeksankymmentä vuotta sitten Lee Falk loi yhden sarjakuvamaailman tarunhohtoisimmista hahmoista: Mustanaamion. Mustanaamiota julkaistiin aluksi strippimuodossa sanomalehdissä. Parhaimmillaan Mustanaamiolla lasketaan olleen yli sata miljoonaa päivittäistä lukijaa. Myöhemmin Mustanaamio on sanomalehtien lisäksi ilmestynyt erilaisina lehtinä, albumeina ja kirjoina. Suomessa Mustanaamio-sarjakuvalehti ilmestyi vuosina 1966–2010 ja tämän lisäksi on julkaistu lukematon määrä erilaisia muita Mustis-julkaisuja.

Tämä juhla-albumi sisältää kuusi seikkailua 1930-luvulta tähän päivään. Vanhoista mestareista Lee Falk, Ray Moore, Wilson McCoy ja Sy Barry ovat luonnollisesti mukana. Tuoreemmista tekijöistä valokeilaan pääsevät Tony DePaul, Graham Nolan ja Paul Ryan. Sarjakuvien lisäksi kirja sisältää kutakin sarjakuvatarinaa ja Mustanaamion historiaa valottavia artikkeleita. Pakollinen hankinta kaikille Mustanaamion ystäville.

Mustanaamio – Mies, joka ei kuole koskaan

Ilmestyy 26.10.2016, ISBN 978-952-233-976-8, 132 sivua, nid.

Lisätietoja Jukka Torvinen, jukka.torvinen@egmont.fi

Arvostelukappaleet Marja-Riikka Parviainen, marja-riikka.parviainen@egmont.fi

Egmont on Pohjoismaiden johtava mediayhtiö, jolla on toimintaa 30 maassa ja 6600 työntekijää. Mediamaailmaamme kuuluu elokuvia, TV:tä, elokuvateattereita, lehtiä, kirjankustannusta, striimauspalveluita, oppikirjakustannusta, pelikonsoleita sekä digitaalisia yhteisöjä, sovelluksia ja pelejä sekä lukuisia osaomisteisia yrityksiä. Julkaisemme yli 700 lehteä, lastenkirjoja, lähetämme päivittäin 154 tuntia televisio-ohjelmaa, julkaisemme 2200 uutta kirjaa vuosittain, julkaisemme elokuvan viikossa, myymme PlayStationia – ja paljon muuta. Egmont on kaupallinen konserni, jonka liikevaihto oli vuonna 2015 1,6 miljardia euroa. Lahjoitamme vuosittain yli 10 miljoonaa euroa lasten ja nuorten elämän parantamiseksi. Korkealaatuinen sisältö ja digitaalinen innovaatio kiteytyvät sloganissamme – We bring stories to life. Lisätietoja Egmontista: www.egmont.com ja www.egmont.fi