Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Markku Hattulalta uusi sotaromaani viikolla 37

Minerva Kustannus Oy

Markku Hattulalta uusi sotaromaani viikolla 37

Julkaistu: 26.08.2015 klo 09:25
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Markku Hattula: Kaukopartion kostoisku

Ylikersantti Kaartimon kuusihenkinen kaukopartio saa käskyn edetä vihollisen selustaan tiedustelemaan ja tuhoamaan teitä, siltoja ja rautateitä. Partion edetessä Maaselän kannaksen kautta Ääniselle saakka korpiseutu ja kylät vilisevät vihollisen joukkoja. Tiukoissa tilanteissa sissien rohkeus ja sisu punnitaan.

Kaartimo itse on menettänyt talvisodassa veljensä, ja partion jäsen Kekki saanut edelliskesän partioreissulla luodin jalkaansa ja menettänyt samalla melkein henkensäkin.

Markku Hattulan romaani perustuu huolelliseen historialliseen taustatyöhön. Eletään jatkosodan asemasotavaihetta elokuussa 1942. Maaselän kannaksellakin rintamalinjat ovat vakiintuneet. Seesjärven länsipuolta hallitsevat suomalaiset, itäpuolta venäläiset. Romaanin tapahtumat alkavat, kun heinäkuussa vihollisen 700 hengen vahvuinen sissiprikaati tunkeutuu syvälle suomalaisten selustaan.

Kaukopartion kostoisku on Hattulan kaukopartiotoimintaa kuvaavan kirjasarjan toinen osa. Sarjan aloitusosa, Kaartimon ryhmän ensimmäistä retkeä kuvannut Kaukopartion kujanjuoksu ilmestyi 2014.

Markku Hattula: Kaukopartion kostoisku

ISBN/EAN 978-952-312-169-0
Luokka 84.2
Sidottu
267 s.
Ilmestyy viikolla 37/2015

Markku Hattula on Riihimäellä asuva kirjailija, joka julkaissut useita romaaneja ja novellikokoelmia. Hän on kirjoittanut myös kesäteatterinäytelmiä ja toiminut pitkään luovan kirjoittamisen ohjaajana. Aiemmin häneltä on ilmestynyt mm. sotaromaanitrilogia Eturintaman iskujoukko (2011), Eturintaman iskujoukko iskee takaisin (2012) sekä Eturintaman iskujoukon torjuntavoitto (2013).

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi