Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Manu Chaon vaiherikas elämä ja ura ensimmäistä kertaa suomeksi

Into Kustannus

Manu Chaon vaiherikas elämä ja ura ensimmäistä kertaa suomeksi

Julkaistu: 08.04.2015 klo 14:34
Julkaisija: Into Kustannus

”Manu Chao? Nelivuotiaana hän oli varsinainen riesa – ja on vieläkin.”
– Kirjailija Gabriel García Márquez

Manu Chao myy levyillään miljoonia mutta nukkuu mieluummin ystävien lattioilla kuin viiden tähden hotelleissa. Hän on aktivisti ja erakko, joka kuitenkin esiintyy 100 000 hengen stadionyleisöille. Mikä oli Mano Negra -bändin tie Pariisin vaihtoehtopiireistä räjähtävään suosioon? Miksi Manu Chao neuvotteli Kolumbiassa sissien ja huumejengien kanssa? Miten baariin astunut lehmä vaikutti Manu Chaon soolouraan?

Toimittaja Peter Culshaw seuraa espanjalais-ranskalaisen supertähden jälkiä Ranskasta ja Espanjasta Meksikoon, Argentiinaan ja Länsi-Saharan pakolaisleirille. Seurauksena on yksi kaikkien aikojen kiehtovimmista musiikkielämäkerroista.

Peter Culshawia on kuvattu ”maailmanmusiikin Indiana Jonesiksi”. Hän on työskennellyt Observerille, Telegraphille ja BBC Radiolle ja levyttänyt Buena Vista Social Clubin jäsenten ja Bollywood-orkesterien kanssa.

Peter Culshaw: MANU CHAO – MAAILMAN KIERTÄJÄ
Alkuteos Clandestino: In Search of Manu Chao, suomentanut J. Pekka Mäkelä
Into-tieto, nidottu, 328 sivua, suositushinta 34 €, ISBN 978-952-264-353-7
Lataa painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/manuchao.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, 050 551 3310, milla.karppinen@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus