Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Luterilaisuusko synkkää ja harmaata?

Kirjapaja

Luterilaisuusko synkkää ja harmaata?

Julkaistu: 10.02.2015 klo 10:18
Julkaisija: Kirjapaja

Julkaisuvapaa 13.2.2015

Luterilaisuus on elävää ja aikaansa seuraavaa kristillisyyttä, todistaa Kari Kopperin Ristin rakkaus – Matka Lutherista suomalaiseen seurakuntaelämään (Kirjapaja).Se ei ole synkkää ja harmaata, kuten usein väitetään. Teos pohjautuu vahvasti Lutherin ajatteluun. Siinä tarkastellaan lähimmäisenrakkauden ja etiikan kysymyksiä ja luterilaisen teologian soveltamista tämän päivän seurakuntaelämässä.

”Lutherin uskon ja rakkauden teologia on merkityksellistä ja sovellettavissa myös tänään. Sen ydin on armo-oppi ja toisia varten olemisen etiikka”, Kari Kopperi toteaa.

”Yksi kirkon haasteista on yhteistyö seurakuntalaisten kanssa. Olisi puhuttava enemmän seurakuntalaisuudesta ja sen tukemisesta kuin vapaaehtoistoiminnasta. Kirkko on uskon ja rakkauden yhteisö, ja hengellinen johtaminen pitäisi tapahtua niin, että organisaatio hengittää perustehtävänsä mukaista todellisuutta. ”

Kaikkiaan Ristin rakkaus on ajankohtainen puheenvuoro uskosta, kirkosta ja seurakunnasta. Se antaa hyvän tuen seurakunnan toiminnan suunnitteluun sekä luottamushenkilöiden ja työntekijöiden rooliin seurakuntatyön kokonaisuudessa.

Kirkon koulutuskeskuksen johtaja, teologian tohtori, dosentti Kari Kopperi on järvenpääläinen pappi, Luther-tutkija ja kirkollisen koulutuksen asiantuntija. Hän on aiemmin julkaissut useita Martti Lutherin teologiaa käsitteleviä teoksia.

Kari Kopperi, Ristin rakkaus – Matka Lutherista suomalaiseen seurakuntaelämään. 239 s. Kirjapaja 2015. KL 23/25. ISBN 9789522882134. Ovh. 32,90.

Lisätietoja: Kirjapaja / viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste (09 6877 4568) marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai Kari Kopperi (050 594 1317) kari.kopperi @evl.fi

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Julkistamistilaisuus 13.2. klo 17 Jaetut eväät – Jumalanpalveluspäivien yhteydessä Jyväskylän Paviljongissa, Lutakonaukio 12, 40100 Jyväskylä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki