Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Kumihimo-kirja opettaa valmistamaan kauniita punoksia japanilaisen tekniikan mukaan

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Julkaistu: 15.10.2014 klo 13:30
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Kumihimo on japanilainen punontatekniikka, jossa kiedotaan lankoja toistensa yli levyn avulla, ja näin syntyy mm. koruja, vöitä ja koristeita. Erityyppisiä ja -värisiä lankoja käyttämällä ja helmiä lisäämällä punokset sopivat moneen eri tyyliin ja makuun.

Kumihimo-kirjassa keskitytään ohuehkoista langoista ja helmistä punottaviin pyöreisiin ja litteisiin punoksiin, joita voi käyttää erityisesti koruissa mutta myös asusteissa tai sisustuksessa. Lisäämällä valmiiseen punokseen metalliset nyörinpäät saa aikaan persoonallisia ranne- tai kaulakoruja.

Alkeista lähtevä teos johdattelee kumihimopunonnan tekniikkaan, työvälineisiin ja materiaaleihin, mutta se sopii vaativampiakin töitä etsivälle. Ohje-osio sisältää 50 japanilaisen nyörin vaiheittaiset teko-ohjeet. Työvälineenä monessa työssä käytettävä pyöreä kumihimolevy sisältyy kirjaan, ja neliskulmaisen kumihimolevyn voi tehdä itse kirjassa olevan kaavan mukaan.

Beth Kemp on perehtynyt erilaisiin korutöihin. Hänen intohimokseen on noussut kumihimopunonta, jota hän myös opettaa.

Beth Kemp: Kumihimo – Japanilainen punonta
Englanninkielinen alkuteos Twist, Turn & Tie 50 Japanese Braids
Suomennos Sanna Oksanen
ISBN 978-952-254-193-2
1. painos 2014
Nidottu, 128 sivua
Ovh 28 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi