Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Konkursseja ja muita konnuuksia - Talousrikollisen muistelmat ilmestyy 27.10.

Minerva Kustannus Oy

Konkursseja ja muita konnuuksia - Talousrikollisen muistelmat ilmestyy 27.10.

Julkaistu: 12.10.2016 klo 13:30
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

J. K. Tamminen
KONKURSSEJA JA MUITA KONNUUKSIA
Talousrikollisen muistelmat

On monta tapaa hoidella vaikeuksiin joutunut yrittäjä kuiville. J. K. Tamminen tuntee ne kaikki.

Talousrikollisen muistelmat ovat uskomatonta kertomaa eri tavoin toteutetuista vedätyksistä ja kieroin keinoin kerätyistä suurista voitoista.

Tamminen loi käsitteen ”yritysten saattohoito”, ja hänestä tulikin pian hämärähommien mestarina tunnettu asiainhoitaja, jonka puoleen suomalaiset ja venäläiset talousrikolliset kääntyivät ongelmissaan.

Kirjassaan Tamminen kertoo huimia tarinoita siitä, miten monenlaisilla vippaskonsteilla ja konnuuksilla surkeaan tilaan ajautuneiden yritysten omistajat käärivät rahat taskuihinsa ennen firman romahtamista. Usein vain aloittaakseen seuraavan vedätyksen.

Surkuhupaisista kertomuksista käy ilmi, miten harvoin yritysten epäonnistumisten takana on ulkopuolinen syy. Yleensä kyse on ahneudesta, tyhmyydestä ja osaamattomuudesta. Silloin apuun tarvitaan alan mies, joka tietää miten lakia oikein tulkitaan ja velkoja käsitellään.

Ja Tamminen, jos kuka, tietää, miten alamaailmassa toimitaan. Ennen lakimieheksi kouluttautumistaan hän ehti harrastaa ryöstö- ja bordellitoimintaa, talousrikoksia sekä viinan ja tupakan salakuljetusta.

Kirjan julkistus Helsingin kirjamessuilla 27.10.

Konkursseja ja muita konnuuksia

ISBN/EAN 978-952-312-365-6
Luokka 99.1
135 x 210 mm
Sidottu
278 s.
Ilmestyy 27.10.2016

J. K. Tamminen on Viron ja Latvian rajaseudulla asuva pitkän linjan rikostoimittaja. Ennen rikostoimittajaksi ryhtymistään kirjoittaja oli ammattirikollinen Suomessa ja Itä-Euroopassa. Uriensa eri vaiheissa hän on kouluttautunut mm. rikostutkijaksi, lakimieheksi ja teologiksi. Häneltä on aiemmin ilmestynyt mm. tapaus Aarniota käsittelevä, sisäpiiritietoihin perustuva romaani Pasilan mies.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi