Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Kirkko on saanut ensimmäisen someoppaansa

Kirjapaja

Kirkko on saanut ensimmäisen someoppaansa

Julkaistu: 12.01.2016 klo 14:41
Julkaisija: Kirjapaja

Noin neljän miljoonan hengen yhteisö, Suomen luterilainen kirkko, on saanut ensimmäisen sosiaalisen median oppaansa. Ville Kormilaisen, Jan Ahosen ja Johannes Ijäksen Somempi seurakunta (Kirjapaja) on käytännöllinen opas, joka rohkaisee kohtaamaan ihmiset siellä, missä he ovat. Se tarjoaa parhaat vinkit tavoittavaan viestintään sosiaalisessa mediassa.

Tekijät ovat viestinnän ja sosiaalisen median ammattilaisia. Kirjaan on haastateltu monia tunnettuja suomalaisia sosiaalisen median osaajia, muun muassa Tuomas Enbuskea, Katleena Kortesuota ja Pekka Sauria.

Vaikka kirja on tarkoitettu seurakunnille, se sopii myös kaikille muille sosiaalisesta mediasta ja sen käytöstä kiinnostuneille. Samat viestinnän lait pätevät joka paikassa.

Kirjassa lähdetään liikkeelle sosiaalisen median kokeilukulttuurista: Someen ei tarvitse edetä komiteatyö edellä. Sen sijaan on hyvä koota innostuneiden tai kiinnostuneiden iskujoukko ja ryhtyä toimiin.

Somempi seurakunta on laadittu rohkaisuksi epäilijöille, kannustukseksi vasta-alkajille ja innostajaksi pidemmälle ehtineille. Käytännölliset ohjeet on tiivistetty somemaailman 10 käskyksi, joista ensimmäinen kehottaa seuraavasti: ”Käytä rohkeasti monia somevälineitä. Jos käytät yhtä, sekin riittää. Jos et käytä yhtään, saat anteeksi.”

Ville Kormilainen on viestinnän ja sosiaalisen median kouluttaja sekä ideoiden Tonava. Kormilainen on yrittäjä ja viestintäkonsultti Tekir Oy:ssä.

Jan Ahonen on mediapastori, some-aktiivi ja sosiaaliohjaaja, joka on kehittänyt seurakunnallista toimintaa ja uudenlaisia kohtaamisen tapoja.

Johannes Ijäs on netti­ ja radioaktiivinen uutismies ja Kotimaa­lehden uutispäällikkö.

Ville Kormilainen, Jan Ahonen, Johannes Ijäs: Somempi seurakunta – Sosiaalisen median opas. 143 s. Kirjapaja 2015. Kl 61.721. ISBN 978-952-288-373-5. Ovh. 28,50

Lisätietoja: Kirjapaja/viestintä Marja-Liisa Saraste 09 6877 4568 marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi Haastattelupyynnöt: Ville Kormilainen, puh. 040 743 0003, ville.kormilainen@gmail.com @kormis

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Kirjan kansikuva: http://www.kirjapaja.fi/kuvapankki/Somempi_seurakunta.jpg

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy julkaisee vuosittain noin 150 uutta nimikettä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki