Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Kiehtova kuvateos naisten sukkien historiasta ilmestyy viikolla 33

Minerva Kustannus Oy

Kiehtova kuvateos naisten sukkien historiasta ilmestyy viikolla 33

Julkaistu: 05.08.2015 klo 10:14
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Victor Arwas
Silkkisääret
Naisten sukkien historia

Sensuelli kuvahistoriikki naisten sukkien synnystä ja kehitysvaiheista 1700-luvulta tähän päivään.

Naisten sukkien tärkein tehtävä ei ole peittää, piilottaa tai edes suojata kylmältä, vaan tuoda sääret esiin parhaalla mahdollisella tavalla. Taitelijoiden maalauksista ja piirroksista voimme päätellä, että näin on ollut sellaisinakin aikoina, kun jo nilkan vilahtamista julkisesti pidettiin säädyttömänä. Hameenhelmojen lyhentyessä sukkien rooli korostui naisten muodissa entisestään.

Silkkisääret on herkullinen visuaalinen aikamatka, joka kertoo naisten sukkien tarinan ensimmäisistä neulojista teolliseen tuotantoon, nailonin markkinoille tulosta moderneihin tekokuituihin, saumasukista värikkäisiin popkuoseihin, sukkanauhoista sukkahousuihin.

Ainutlaatuinen kuvakokoelma kertoo, miten sukkiin verhotut naisten sääret ovat olleet katseiden kohteena kuvataiteessa, sarjakuvissa, mainoksissa, julisteissa ja elokuvissa.

Victor Arwas: Silkkisääret

ISBN/EAN 978-952-312-184-3
Luokka 90.21
Suomennos Nelli Iivanainen