Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Karhea kirja puhuttelee kauneudellaan

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Karhea kirja puhuttelee kauneudellaan

Julkaistu: 13.11.2014 klo 15:42
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Ann Voskampin kiitollisuuspäiväkirja Tuhat lahjaa (Uusi Tie 2014) on omakohtainen kertomus niistä vaihtoehdoista, joita ihmisellä on henkilökohtaisen menetyksen jälkeen. Se saa kysymään millä tavalla Jumala on vastuussa ihmisen kärsimyksestä. Entä miten kestämme tietoisuuden siitä, että Jumala sallii meille surua, jos uskomme, että on olemassa hyvä Jumala?

–  Kanadalaisen Voskampin kirja onkin oikeastaan yllättävä ja omakohtainen matka katkeroitumisen ongelman läpi. Siksi se sopii mainiosti elämäntarinoiden ystäville, mutta myös surukirjaksi, toteaa kustannuspäällikkö Päivi Häkkinen Uusi Tie kustantamosta.

Alkuteos One thousand gifts (2010) on puhutellut miljoonia lukijoita ympäri maailmaa. Myös moni suomalainen lukija on odottanut vaikuttavan kirjan suomenkielistä versiota.

Perustuu suosittuun blogiin

Kääntäjä Susanna Hirvikorven mukaan kristillinen kirjallisuus on usein asiapitoista ja tiedollisuuteen painottuvaa. Kristillisen kirjan laatukriteerinä ei välttämättä pidetä hyvää kieltä tai omaperäistä tyyliä.

– Ann Voskampin kirja teki juuri siksi niin voimakkaan vaikutuksen. Sen kieli on monikerroksista ja kaunista. Kirja on vahva elämys myös taiteellisessa mielessä, Hirvikorpi kuvailee.

Suositun blogin (aholyexperience.com) pohjalta syntynyt teos puhuttelee rehellisyydellään.  Kirja viihtyi viikkotolkulla New York Timesin bestseller -listalla ja se on käännetty useille kielille.

Kirjan voi tilata tästä.

Tuhat lahjaa -yhteisö on myös Facebookissa.

Tuhat lahjaa -nettisivut löydät täältä.

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.