Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Kansainvälisesti menestyneen fantasiatrilogian odotettu päätösosa on ilmestynyt

Viisas Elämä

Kansainvälisesti menestyneen fantasiatrilogian odotettu päätösosa on ilmestynyt

Julkaistu: 13.05.2016 klo 09:50
Julkaisija: Viisas Elämä

Engelfors-fantasiatrilogian kauan odotettu kolmas osa Avain on julkaistu. Mats Strandbergin ja Sara B. Elfgrenin teos on menestyssarjan kylmäävän jännittävä päätösosa.

Avain kertoo vetoavasti nuorena olemisen vaikeudesta, koulukiusaamisesta, ihastumisista ja kaiken voittavasta ystävyydestä taidokkaan fantasian keinoin. Tarina vie meidät Engelforsin pikkukaupunkiin, joka on joutunut pahan saartamaksi. Joukko lukiolaistyttöjä — Valitut — ovat kaupungin ainoa toivo pelastua. Valitut ovat onnistuneet torjumaan demonien hyökkäykset, mutta paha vieläkään ole hellittänyt otettaan: henkilökohtaisten ongelmiensa lisäksi lukiolaistytöt joutuvat panemaan kaikki noitataitonsa peliin selvittääkseen, ketkä todella ovat heidän vastustajiaan ja ketkä liittolaisia.

Engelfors-trilogian ensimmäinen osa Piiri, myytiin Ruotsissa loppuun alle viikossa. Piiri, Tuli ja toukokuussa 2016 suomeksi ilmestynyt Avain edustavat urbaania, skandinaaviseen koulumaailmaan sijoittuvaa nuorten fantasiakirjallisuutta.

Kuva: Magnus Liam Karlsson

Engelfors-trilogia on ollut kansainvälinen menestys, ja kirjan julkaisuoikeudet on myyty jo 29 maahan. Sarjan ensimmäiseen osaan pohjautuva elokuva Cirkeln sai ensi-iltansa Berliinin elokuvajuhlilla helmikuussa 2015. Trilogian aiemmat osat ovat ilmestyneet suomeksi vuosina 2012 ja 2013.

Avain kirjakaupoissa viikolla 20.

Teos: Avain

Kirjailija: Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

Alkuteos: Nyckeln

Suomentaja: Aki Räsänen

Sidosasu: sid, 885 s.

Hinta: 34.00 €

Ilm: 05/2016

Kirjastoluokka: 84.2, N84.2

Uutuus

Arvostelukappaleet: jenni@viisaselama.fi

Tutustu kirjoihin täällä: Piiri, Tuli, Avain.

Lisätietoa Cirkeln-elokuvasta: www.facebook.com/cirkelnfilmen

Viisas Elämä Oy (ent. Basam Books) julkaisee ajankohtaista ja laadukasta hyvinvointikirjallisuutta. Julkaisuohjelmaan kuuluvat viisasta elämää tukevat inspiroivat klassikot, runoteokset sekä tieto- ja kaunokirjallisuus.