Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Janne Viljamaan kirja NARSISTIN LAPSENA ilmestyy viikolla 40

Minerva Kustannus Oy

Janne Viljamaan kirja NARSISTIN LAPSENA ilmestyy viikolla 40

Julkaistu: 16.09.2015 klo 09:31
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Janne Viljamaa:
Narsistin lapsena - Pitkä tie itsenäisyyteen

Minkälaista on kasvaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivän vanhemman lapsena? Miten löytää tie alistuneisuudesta itsenäisyyteen, vähättelystä vahvaan itsetuntoon?

Kirjassaan sosiaalipsykologi Janne Viljamaa luonnehtii narsistiäidin ja -isän persoonallisuutta, käsittelee alistavan kasvatusympäristön lapselle tuottamaa pelkoa, ahdistusta ja häpeää sekä antaa ajatuksia itsetunnon vahvistamiseksi.

Vanhemman tulisi antaa lapselle turvaa, hoitoa, tukea, rakkautta ja välittämistä. Itsekeskeinen narsisti ei tähän kykene, vaan hän voi pahimmassa tapauksessa alistaa lapsen, nöyryyttää tätä ja tai olla täysin välinpitämätön lapsen tarpeista.

Narsistivanhemman varjossa kasvaminen lyö tavallisesti ainakin jonkinlaisen jäljen minuuteen. Yleisiä vaurioita ovat ahdistus, masennus, kyvyttömyys sietää stressiä ja erilaiset aggressionsäätelyongelmat. On tärkeää löytää keino estää se, ettei lapsesta tule samanlaista narsistia kuin vanhemmistaan.

Janne Viljamaa: Narsistin lapsena - Pitkä tie itsenäisyyteen

ISBN/EAN 978-952-312-176-8
Luokka 17.3
135 x 210 mm
Sidottu
216 s.
Ilmestyy viikolla 40/2015

Sosiaalipsykologi Janne Viljamaa toimii psykologian lehtorina ammattikoulussa ja luennoi itsetunnosta, työpaikan toimivasta vuorovaikutuksesta ja kasvatuksesta kesäyliopistoissa ja yrityksissä ympäri Suomen. Näistä aiheista hän on kirjoittanut myös useita teoksia, mm kirjat Mitä minä teen tämän lapsen kanssa – haastavan lapsen kasvatus sekä Kuka täällä oikein määrää – Lapsiperheen kasvatuskirja.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi