Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Jalkapallotiedon klassikko SOCCERNOMICS ilmestyy suomeksi viikolla 24

Minerva Kustannus Oy

Jalkapallotiedon klassikko SOCCERNOMICS ilmestyy suomeksi viikolla 24

Julkaistu: 27.05.2015 klo 10:38
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Simon Kuper – Stefan Szymanski
SOCCERNOMICS
Miksi Englanti häviää, miksi MM-kisat tekevät onnelliseksi ja muita jalkapalloilmiöitä

Vuonna 2009 julkaistu Soccernomicsin ensimmäinen laitos on ollut etulinjassa kaatamassa perusteettomia uskomuksia ja johtamassa tutkimuspohjaiseen tietoon perustuvaa jalkapallovallankumousta. Soccernomics ilmestyy nyt ensi kertaa suomeksi, päivitettynä ja laajennettuna.

Mikä on maailman jalkapallohulluin maa? Liioitellaanko päävalmentajan merkitystä joukkueen menestykselle? Miksi Englanti häviää, mutta Saksa ja Espanja voittavat? Entä miten MM-lopputurnaus vaikuttaa isäntämaan ja osallistujamaiden ihmisten onnellisuuteen? Jalkapallomaailmaa monipuolisesti tilastollisesta näkökulmasta lähestyvä Soccernomics vastaa muun muassa näihin kysymyksiin.

Kirjan ensimmäinen osa käsittelee jalkapalloseuroja, niiden taloudellisen ja urheilullisen menestyksen kulmakiviä sekä jalkapallo-ottelujen tilastointia. Toinen osa pureutuu kannattajuuteen ja tutkii muun muassa, miten intohimoinen jalkapallon seuraaminen vaikuttaa elämänlaatuun. Kolmas osa käsittelee jalkapallomaita, isoja ja pieniä, nykypäivän ja tulevaisuuden menestyjiä – ja ennustaa Kiinalle, Japanille ja Yhdysvalloille tulevaisuutta jalkapallon huipulla.

Simon Kuper – Stefan Szymanski: Soccernomics
ISBN/EAN  978-952-312-120-1
Luokka 79.31
Suomennos Petri Ukskoski
Sidottu
450 s.
Ilmestyy viikolla 24/2015

Simon Kuper on palkittu englantilainen jalkapallotoimittaja, jolta on aiemmin julkaistu suomeksi jalkapallokirjallisuuden klassikko Matka pallon ympäri (2000).

Stefan Szymanski on urheilujohtamiseen ja -talouteen erikoistunut tietokirjailija ja Michiganin yliopiston professori.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi