Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » It girl – Suosituksi yhdessä päivässä on hulvattoman hauska nuortenkirjauutuus

Bazar Kustannus Oy

It girl – Suosituksi yhdessä päivässä on hulvattoman hauska nuortenkirjauutuus

Julkaistu: 07.07.2016 klo 09:00
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Englantilaisen Katy Birchallin esikoisteos It girl – Suosituksi yhdessä päivässä kertoo 14-vuotiaasta nörttitytöstä Annasta, joka on juuri muuttanut Lontooseen isänsä ja koiransa Dogin kanssa. Uudessa koulussa Annalla on kaksi ystävää, mutta muuten koulun sosiaaliseen elämään sopeutuminen tuntuu vaikealta. Helpotusta tilanteeseen ei tuo ainakaan se, että Anna onnistuu sytyttämään koulun suosituimpiin tyttöihin kuuluvan Josie Grahamin hiukset tuleen.

Annan suosio koulukavereiden silmissä nousee yhtäkkiä räjähdysmäisesti, kun hänen toimittajaisänsä menee kihloihin kuuluisan filmitähden kanssa ja paparazzien piiritys alkaa. Silloin ei auta edes piiloutuminen siivouskomeroon, vaan Annan on yritettävä sopeutua elämään koulun suosituimpana tyttönä. Ei välttämättä kauhean hyvä asia, kun ottaa huomioon, miten helposti Anna joutuu kaikenlaisiin noloihin tilanteisiin.

Vähän päälle kaksikymppinen Katy Birchall asuu Brixtonissa Englannissa. Hän on opiskellut englannin kieltä ja kirjallisuutta ja työskentelee nykyään Country Life -lehden toimittajana. Vuonna 2011 hän voitti 24/7-teatterifestivaalien lupaavimman uuden komediakirjoittajan palkinnon näytelmällä, joka kertoi ninja-apinasta illalliskutsuilla. Birchallin elämän suurimmat rakkaudet ovat hänen kolme labradorinnoutajaansa. Hänellä on lievä Jane Austen -pakkomielle, ja hän haaveilee heräävänsä jonain päivänä Taru Sormusten herrasta -maailman haltiana.

It girl – Suosituksi yhdessä päivässä on Birchallin esikoisteos, ja sen oikeudet on myyty 12 kielialueelle. Sarjan toinen osa Team Awkward ilmestyi englanniksi tammikuussa 2016.

Katy Birchall
It girl – Suosituksi yhdessä päivässä
Alkuteos The It Girl
Suomennos Eija Hirvonen
Sidottu, 335 sivua
ISBN 978-952-279-300-3
Saatavilla myös e-kirjana
Ilmestymispäivä 7.7.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:

Bazar Kustannus Oy, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Katariina Vuori
katariina@bazarkustannus.fi, 040 548 9810

(Lomalla 1.7.–4.8.)

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon