Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Helena Telkänranta palkittu kirjastaan Millaista on olla eläin?

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Helena Telkänranta palkittu kirjastaan Millaista on olla eläin?

Julkaistu: 21.01.2016 klo 14:00
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Biologi, tietokirjailija Helena Telkänrannalle on myönnetty Lauri Jäntin säätiön palkinto kirjasta Millaista on olla eläin?, joka ilmestyi viime syksynä Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kustantamana. Lauri Jäntin säätiö myöntää 15 000 euron palkinnon sekä kaksi 5 000 euron kunniamainintaa tunnustuksena merkittävien vuonna 2015 julkaistujen suomenkielisten tietokirjojen tekijöille.

Palkinnon perustelut: "Biologi Helena Telkänrannan Millaista on olla eläin? avaa kiinnostavia ja osin hämmentäviäkin näkymiä eläinten aisteihin, havaintomaailmaan, oivalluskykyyn ja tunteisiin. Sen aineisto ulottuu koirista, kissoista ja häkkilinnuista aina perhosiin, kovakuoriaisiin ja matoihin, ja tiedon pohjana ovat uusimmat fysiologiset ja etologi-set tutkimustulokset. Kirja opettaa meitä ymmärtämään eläinten maailmaa ja osoittaa, että olemme itse paljon lähempänä sitä kuin olemme ehkä koskaan luulleetkaan."

Millaista on olla eläin? oli yksi vuoden 2015 kuudesta Tieto-Finlandia-ehdokkaasta. Se oli Tieto-Finlandia-ehdokkaista ainoa, joka ylsi Kirjakauppaliiton joulukuun myydyimpien kirjojen Mitä Suomi lukee? -listalle.

Kirjan kansikuva ja esittely.

Kirjan arvostelukappaleet ja lisätiedot: markkinointikoordinaattori Mirka Vesala, mirka.vesala@finlit.fi, 050 490 0245

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon