Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Havahduttava esikoisteos ihmiskaupasta

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Havahduttava esikoisteos ihmiskaupasta

Julkaistu: 03.02.2015 klo 16:19
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Pia Rendicin esikoisteos Ihmiskaupan kasvot (Uusi Tie 2015) on havahduttava sukellus vaikeaan aiheeseen. Seksiperäinen ihmiskauppa ei ole vain kaukaisten maiden ongelma vaan siihen törmää yhä useammin myös Suomessa.

Kyproksella seksiperäisen ihmiskaupan uhrien ja heidän lastensa parissa työskentelevä Rendic esittelee kirjassaan faktatiedon ohella koskettavia ruohonjuuritason kertomuksia työnsä arjesta. Kirja raottaa ovea myös seksinostajien ja parittajien maailmaan.

Rendic on osallistunut eri foorumeilla myös Suomessa käytyyn keskusteluun prostituutiosta. Rendicin mielestä yhteiskuntamme on yliseksualisoitunut.

Länsimaisissa yhteiskunnissa päättäväisesti edistetyn tasa-arvoihanteen silmien edessä pyörii valtava orjakauppa, jossa miljoonien naisten ja lasten ainoa tehtävä on miellyttää seksin ostajaa.

Kaikki näkemäni ja kokemani on saanut minut tajuamaan, että ihmiskauppa on asia, jonka suuruutta, laajuutta ja helvetillisyyttä moni ihminen ei halua ajatella. Kuitenkin ainoa keino “pakottaa” ihmiset toimimaan on kertoa totuus ihmiskaupasta. Gary Haugen on todennut, että kaikissa historian suurissa häpeällisissä tapahtumissa on taustalla kertomatta jätetty totuus ja nimeämättä jätetty paha. Suurin vihollinen taistelussamme sortamisen ja vääryyden lopettamiseksi on aina salakavala, hienotunteinen hiljaisuus.

-Pia Rendic-

Tutustu tarkemmin Pia Rendicin työhön: www.vapautauhri.fi

Tänä vuonna valmistuu TV-dokumenttiprojekti Rose in Paradise, joka on kuvattu Kyproksella ja Euroopassa.

Pia Rendicin kuvat: Anca Clivet

Päivi Häkkinen

Kustannuspäällikkö

Kustannus Oy Uusi Tie

paivi.hakkinen@uusitie.com

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.