Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Eturivin ajattelijoiden eläinkirja

Eturivin ajattelijoiden eläinkirja

Julkaistu: 15.04.2015 klo 16:11
Julkaisija: Into Kustannus

Miten sudesta tulee ”häirikkö” tai siasta ”kinkkua”? Millainen on eläimen moraalinen, kulttuurinen ja yhteiskunnallinen asema? Onko eläimillä oikeuksia tai vapauksia?

Eläimet yhteiskunnassa -kirjaa on ollut kirjoittamassa 22 kirjoittajaa, muun muassa eläinaktivisti Jenni Haukio ja kirjailijat Laura Gustafsson ja Antti Nylén. Kirjan ovat toimittaneet eläinfilosofi Elisa Aaltola ja ekologi Sami Keto. Eläimet yhteiskunnassa on eturivin ajattelijoiden, tieteentekijöiden ja taiteilijoiden kirja näistä kysymyksistä. Se antaa vastauksia siihen, miten yhteiskunnan tulisi kohdata toislajiset eläimet.

Eläimet yhteiskunnassa -kirjalle on avattu omat nettisivut:

www.elaimetyhteiskunnassa.com

“Tämä on kuoleman haju, ajattelen. Olemme juuri saaneet hälytyksen korvakuulokkeeseen ja makaamme kasvot lattiassa teurastamopöydän alla, piilossa lähestyvältä vartijalta”, kirjoittaa eläinaktivisti Kristo Muurimaa

Kirja koostuu seitsemästä osasta, joissa pureudutaan eläimen suhteeseen mediaan, yhteiskuntaan, taiteeseen, tieteeseen, uskontoon, filosofiaan ja aktivismiin. Se on näppärä ja nerokas kokoelma oikeastaan kaikesta, mikä koskee eläimenä oloa – ihmisyyttä unohtamatta.

“Eläimet ovat siis aivan eri kategoriassa kuin puhdas materia – ja silti niitä usein kohdellaan kuin materiaa”, murahtaa Elisa Aaltola.

Aaltola Elisa & Keto Sami (toim.)

Eläimet yhteiskunnassa

Into-tieto, ISBN: 978-952-264-372-8, 364 sivua

Lataa painokelpoinen kansikuva:

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:

arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Timo Kalevi Forss

timo.forss@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus