Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Basam Booksin keväässä kävelyn filosofiaa, kirjoittajan mindfulnessia ja meditointia menestyksen vuoksi

Basam Books

Julkaistu: 28.05.2015 klo 11:11
Julkaisija: Basam Books

"Kun ihminen on kerran noussut pystyyn, hän ei pysy paikallaan."

Ranskalaisen kirjailijan ja filosofin Frédéric Gros’n Kävelyn filosofiaa on oivaltava teos, joka pohdiskelee kuuluisien ajattelijoiden ja taiteilijoiden kävelytapoja. Rimbaud käveli raivon vallassa, kun taas Rousseau ja Nietzsche hakeutuivat kävelylle haaveilemaan ja ajattelemaan. Kant puolestaan käveli kotikaupunkinsa läpi joka päivä - aina tismalleen samalla kellonlyömällä.

Kävellessämme emme tee mitään, kävelemme vain. Mutta silloin kun meillä ei ole muuta tehtävää kuin vain kävellä, voimme löytää uudestaan puhtaan olemisen ilon, josta lapsuutemme täyttyi. Niinpä käveleminen, joka keventää kuormaamme ja riuhtaisee meidät irti tekemisen pakkomielteestä, sallii meidän kohdata jälleen lapsuusajan ikuisuuden.

- Frédéric Gros

www.basambooks.fi/kavelyn-filosofiaa

"Sanat tulevat lopulta. Et vain tiedä milloin."

Mindfulness ja kirjoittamisen taito on hyödyllinen kirja jokaiselle kirjoittajalle ja kirjoittamisesta haaveilevalle. Luovan kirjoittamisen opettaja Dinty W. Moore opastaa teoksessaan antautumaan luovan prosessin henkiselle puolelle: olemaan tietoisesti läsnä, tarttumaan runoihin ja tarinoihin, jotka haluavat tulla kirjoitetuiksi ja hyväksymään kirjoittajan elämään kuuluvat haasteet lempeydellä.

Kuinka upeaa onkaan, että meillä on tämä sietämätön, kaunis, vaikea, innostava, turhauttava, salaperäinen ja muotoaan muuttava kyky luoda sanoillamme uusia maailmoja. Mikä lahja. Ja mikä haaste.

- Dinty W. Moore

www.basambooks.fi/mindfulness-ja-kirjoittamisen-taito

"Meditaatio toimii huolimatta siitä, uskotko kykyihisi vai et."

Avain menestykseen löytyy tyynestä ja rauhallisesta mielestä, joka on saavutettavissa yksinkertaisella keinolla - meditoimalla.

Hip-hop-moguli, yrittäjä ja bestsellerkirjailja Russell Simmons kertoo kirjassaan Menesty tyyneyden avulla, miten meditaation harjoittaminen on auttanut häntä ja useita muita viihdemaailman huippunimiä menestymään urallaan. Simmons ohjaa lukijoitaan etsimään sisäisestä tyyneydestä voiman, jonka avulla on mahdollista löytää omat kykynsä ja hyödyntää ne huippuunsa.

Mitä syitä sinulla olisi meditoida? Vastaus on yksinkertainen: ollaksesi onnellinen.

-Russel Simmons

www.basambooks.fi/menesty-tyyneyden-avulla

Tiedustelut ja arvostelukappaleet: jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

22-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.