Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Basam Books tuo Turun Kirjamessuille Engelfors-trilogian kirjoittajat

Basam Books

Basam Books tuo Turun Kirjamessuille Engelfors-trilogian kirjoittajat

Julkaistu: 25.09.2015 klo 11:50
Julkaisija: Basam Books

Arvostettujen ruotsalaiskirjailijoiden Mats Strandbergin ja Sara B. Elfgrenin Engelfors-menestystrilogian ensimmäinen osa Piiri, myytiin Ruotsissa loppuun alle viikossa. Piiri, Tuli ja helmikuussa 2016 ilmestyvä Avain edustavat urbaania, skandinaaviseen koulumaailmaan sijoittuvaa nuorten fantasiakirjallisuutta. Strandberg ja Elfgren saapuvat esittelemään Basam Booksin julkaisemaa kirjatrilogiaa Turun Kirjamessuille.

Engelfors-trilogiaa kuvaillaan kansainväliseksi sensaatioksi, ja kirjan julkaisuoikeudet on myyty jo 29 maahan. Sarjan ensimmäiseen osaan pohjautuva elokuva Cirkeln sai ensi-iltansa Berliinin elokuvajuhlilla helmikuussa 2015.

PERJANTAI 2.10.2015

13:10-13:40 Agricola-lava

MATS STRANDBERG & SARA B. ELFGREN (Ruotsi): Engelsfors-trilogia 1-3.

Haastattelijana Niko Aula.

Kirjailijat signeeraavat kirjojaan lava-ajan jälkeen Basamin osastolla A / 58

ja ovat tavattavissa Runohuone Auditorio 2:ssa klo 14:15.

PERJANTAI 2.10.2015

14:15-14:45 Runohuone Auditorio 2

Fantasiakirjailijoiden MATS STRANDBERGIN & SARA B. ELFGRENIN (Ruotsi, Basam Books) lukijatapaaminen!

Kysy kirjailijoilta heidän kirjoistaan, työstään tai mistä tahansa kirjallisuuteen liittyvästä!

Mukana kyselytunnilla on yläasteluokka Kaarinasta. Tervetuloa kaikki muutkin nuoret, opettajat ja vanhemmat sekä nuortenkirjojen ystävät lämminhenkiseen juttutuokioon Engelfors-kirjailijoiden kanssa. Tämä on loistotilaisuus treenata ruotsin ja englannin kielen taitoa! Mukana on myös tulkki, kielinä suomi, ruotsi tai englanti.

Tutustu kirjoihin täällä: Piiri, Tuli, Avain.

Lisätietoa Cirkeln-elokuvasta: www.facebook.com/cirkelnfilmen

Basam Booksin kirjauutuudet monipuolisesti esillä messuilla

Turkuun saapuu hieno edustus Basam Booksin ja Viisas elämä -kirjasarjan kirjailijoita. Mukana on muun muassa Akvarelliaakkoset -kirjan pian julkaiseva Maire Pyykkö,  Masennus – suuri serotoniinihuijaus -kirjan tekijä Aku KopakkalaErakkomajoista kuntosaleille -joogahistoriateoksen äskettäin julkaissut Matti Rautaniemi ja Multaisen iän kerho -kirjan juuri julkaissut Torsti Lehtinen. Basam Books järjestää myös ”Ensimmäinen maailmansota” Titus Liviuksen dokumentoimana –paneelikeskustelun yhdessä Turun Klassikot ry:n kanssa sekä Eläinten oikeudenkäynti -teokseen pohjautuvan keskustelun eläinten oikeuksista.

Koko monipuolisen ohjelman näet täältä www.basambooks.fi/tapahtumat ja täältä: www.viisaselama.fi/ajankohtaista.

Basam Books juhlistaa W.B Yeatsin syntymävuotta

W.B.Yeatsin syntymästä tulee vuonna 2015 kuluneeksi 150 vuotta.

Torni ja kierreportaat on ensimmäinen kattava valikoima William Butler Yeatsin omintakeisia ja moniulotteisia runoja ilmestyy suomeksi! Irlannin kansallisrunoilijan ja Nobel-kirjailijan juhlavuoden kunniaksi julkaistavasta teoksen runot on valikoinut ja kääntänyt suomentaja ja kirjailija Jyrki Vainonen.

14:45-15:05 Runohuone

JYRKI VAINONEN

William Butler Yeats: Torni ja kierreportaat - valitut runot

haastattelijana Mikko Mattlar

Basam Books Turun Kirjamessuilla: www.basambooks.fi

Turun Kirjamessut: www.kirjamessut.fi

Lisätietoa: katariina.huttunen@basambooks.fi

Arvostelukappaleet: jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

22-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.