Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Atik Ismailin omaelämäkerta ilmestyy 11.10.

Minerva Kustannus Oy

Atik Ismailin omaelämäkerta ilmestyy 11.10.

Julkaistu: 28.09.2016 klo 09:59
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Atik Ismail
PELIMIES
Omaelämäkerta

”Muutaman viikon kuluttua tajuan, kuinka paljon kaipaan stadin kulmia, kapakoita, Töölön Bollista ja kavereita. Hurriganesta sekä humalaa. Ammattilaisen arki on kerrassaan tylsää. Harjoituksia, loikoilua, syöntiä, pelejä, harjoituksia, lepoa ja joutilaista ajanviettoa. Lisäksi armotonta kilpailua pelipaikoista. Turkin liigassa saa pelata vain kaksi ulkomaalaista yhtä aikaa kentällä. Meitä on neljä.”

Atik Ismail on yksi suomalaisen jalkapallon värikkäimmistä persoonallisuuksista. Lahjakas futaaja opittiin aktiiviuransa aikana tuntemaan niin pelikentillä kuin niiden ulkopuolella tehdyistä tempuista. Jälkimmäiset eivät aina olleet mairittelevia.

Värikkäässä omaelämäkerrassaan Atik kertoo avoimesti elämänsä eri vaiheista, rakkaudesta liikuntaan, jalkapalloammattilaisuudesta, pelin riemusta, juhlahetkistä, onnistumisista ja kompuroinneista.

Yhtä paljon kuin jalkapallosta, kirja on tarina lööpeistä, julkisuudesta, riippuvuuksista, retkahduksista ja raittiudesta. Elämä on ollut kirjava paletti, josta löytyvät kaikki värit kirkkaimmasta tummimpaan.

Oman tarinansa ohessa Atik piirtää jäljittelemättömään tyyliinsä myös hienoa ajankuvaa kuudelta vuosikymmeneltä.

Atik Ismail PELIMIES

ISBN/EAN 978-952-312-371-7
Luokka 99.1
172 x 240 mm
Sidottu, kuvitettu
198 s.
Ilmestyy 11.10.2016

Atik Ismail (s. 1957) on entinen jalkapalloilija. Aktiiviurallaan (1975–1987) hän pelasi Suomen A-maajoukkueessa 26 ottelua. Suomessa Ismail edusti Helsingin Jalkapalloklubia, Kiffeniä ja Kopareita. Yhteensä hän pelasi SM-sarjassa 201 ottelua, joissa viimeisteli 113 osumaa. Tämän lisäksi hän on pelannut Turkissa, Belgiassa ja Ruotsissa. Peliuransa jälkeen Atik Ismail on toiminut mm. jalkapallovalmentajana. Hän on myös julkaissut useita kirjoja, mm. teoksen Ammattina jalkapallo – Suomalaisfutaajat maailmalla 1952–2014.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi