Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Apurahoja oppi- ja tietokirjailijoille – Suomen tietokirjailijat ry:n syksyn apurahahaku alkaa

Suomen tietokirjailijat ry

Julkaistu: 31.08.2015 klo 13:32
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Suomen tietokirjailijat ry:n syksyn apurahojen hakeminen luovaan tietokirjalliseen työskentelyyn alkaa tiistaina 1. syyskuuta 2015. Hakuaika päättyy keskiviikkona 30. syyskuuta 2015 klo 16.

Apurahaa haetaan verkkolomakkeella. Linkki hakulomakkeeseen ja tarkemmat hakuohjeet löytyvät yhdistyksen verkkosivuilta osoitteessa:

Apurahaa voivat hakea kaikki tekijät, jotka ovat aiemmin kirjoittaneet yksin tai ryhmän jäsenenä tietoteoksen. Hakijan ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen. Työskentelyapuraha on tarkoitettu kattamaan kirjoitustyön aikaisia elinkustannuksia. Apurahaa ei myönnetä työryhmille tai yhteisöille, mutta työryhmän jäsenet voivat hakea henkilökohtaisia apurahoja. Apurahaa ei myönnetä jo valmistuneisiin hankkeisiin.

Päätökset apurahansaajista tehdään yhdistyksen hallituksen kokouksessa 2. joulukuuta 2015. Apurahat maksetaan joulukuun lopussa.

Suomen tietokirjailijat ry:n apurahat rahoitetaan Kopioston keräämillä tekijänoikeuskorvauksilla.

Lisätiedot:
Jukka-Pekka Pietiäinen | toiminnanjohtaja | Suomen tietokirjailijat ry
jukka-pekka.pietiainen@suomentietokirjailijat.fi | 050 543 9891

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter