Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Antti Vahteran Viisi vuodenaikaa nostattaa veden kielelle

Bazar Kustannus Oy

Antti Vahteran Viisi vuodenaikaa nostattaa veden kielelle

Julkaistu: 01.10.2015 klo 15:21
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Keittiömestari Antti Vahteran uusi ruokakirja Viisi vuodenaikaa tuo esiin eri sesonkien merkityksen hyvän ruoan valmistuksessa, sillä kaikelle on aikansa myös keittiössä. Jotkin raaka-aineet ovat parhaimmillaan juuri maasta poimittuina, toiset vievät kielen mennessään myös säilöttyinä. Kirja nojaa pitkälti suomalaisten pientuottajien huolella kasvattamiin raaka-aineisiin, mutta Vahtera ei kaihda säilykepurkinkaan avaamista etsiessään täydellistä makuelämystä.

Viisi vuodenaikaa -kirjassa siirrytään luonnon heräämisestä kohti kasvun aikaa, jonka jälkeen onkin jo grillikauden vuoro. Syyskesän satokautta seuraa horroksen aika, jolloin tuhti ja lämmin kotiruoka tuo valonpilkahduksen keskelle talven pimeyttä.

Kirjan reseptiikka on runsasta ja ohjeet selkeitä. Näin jokainen kotikokki onnistuu loihtimaan eri vuodenaikojen parhaat maut omassa keittiössään. Mukana on myös klassikkoruokia, jotka svengaavat nyt uudella twistillä. Lisäksi kirjassa on paljon vinkkejä eri raaka-aineiden käsittelyyn ja ennen kaikkea niistä nauttimiseen.

Antti Vahtera on Suomen tunnetuimpia keittiömestareita, ja hän on tullut suurelle yleisölle tutuksi myös television ruokaohjelmien kautta. Jo nuorena kokin ammatista haaveilleesta Vahterasta on kuoriutunut vuosien varrella arvostettu ruokakirjailija, jonka repertuaarista löytyy jo toistakymmentä suosittua ruokakirjaa.

Kirjan herkullisista ja inspiroivista valokuvista vastaa Roni Lehti.

Antti Vahtera
Viisi vuodenaikaa
Sidottu / 160 sivua
Ilmestymispäivä 1.10.2015

www.vahtera.fi

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:

Bazar Kustannus Oy, tiedottaja Anu Sokura, tiedotus@bazarkustannus.fi, 0466 163 180

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon