Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Ainutlatuisesti kuvitettu aikamatka Suomen sotahistoriaan ilmestyy viikolla 9

Minerva Kustannus Oy

Ainutlatuisesti kuvitettu aikamatka Suomen sotahistoriaan ilmestyy viikolla 9

Julkaistu: 17.02.2016 klo 09:34
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Bair Irincheev & Sergei Larenkov:
SODAN PITKÄT VARJOT
Taistelujen jäljet ennen ja nyt

Upeasti rakennettu, nykyisyyttä ja historiaa ainutlaatuisella tavalla yhdistävä valokuviin perustuva tietoteos tarjoaa elävän aikamatkan Suomen sotahistoriaan.

Kirjassa on kronologisessa järjestyksessä 80 "ennen ja nyt" -kuvakollaasia, joissa sama kohde esittäytyy limittäin sekä talvi- ja jatkosodan vuosina että nykypäivänä. Kuva-aineiston kerääminen, tunnistaminen, kuvaaminen ja yhdistäminen on ollut valtava projekti, joka on kestänyt yhteensä viisi vuotta ja vienyt tekijöitä aina Tolvajärven erämaamaisemista Punavuoren kulmille Helsingissä.

Keskeisessä asemassa ovat Karjalankannaksen ja Laatokan Karjalan taistelupaikat: Summa, Tolvajärvi, Kollaa jne. Lisäksi kirjassa esitellään kaupunkien pommitustuhoja ja taistelujen jälkiä mm. Helsingissä, Sortavalassa ja Viipurissa.

Kuhunkin kuvaan liittyy lyhyt sotahistoriallinen katsaus suomeksi ja venäjäksi. Katsaukset perustuvat jo julkaistujen teosten lisäksi uusiin suomalaisiin ja venäläisiin arkistolähteisiin.

SODAN PITKÄT VARJOT

ISBN/EAN 978-952-312-290-1
Luokka 92.73
220 x 220 mm
Sidottu, kuvitettu
162 s.
Ilmestyy viikolla 9/2016

Sergei Larenkov on pietarilainen valokuvaaja, joka on julkistanut kaksi toiseen maailmansotaan liittyvää valokuvakirjaa. Hänen valokuvataidettaan on ollut esillä Venäjällä, Ukrainassa, Valko-Venäjällä ja Kiinassa. Siviiliammatiltaan hän on luotsimies, joka tekee töitä Pietarin satamassa.

Bair Irincheev on sotahistorioitsija, joka on tutkinut Suomen ja Venäjän sotahistoriaa yli 15 vuotta. Hän on julkaissut yli 20 kirjaa suomeksi, venäjäksi ja englanniksi. Vuonna 2003 hän avasi Karjalankannaksen sotamuseon Viipurissa ja toimii edelleen sen johtajana.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi