Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Ainutlaatuinen kuvaus taistelusta Isis-joukkoja vastaan Kobanessa

Minerva Kustannus Oy

Ainutlaatuinen kuvaus taistelusta Isis-joukkoja vastaan Kobanessa

Julkaistu: 07.09.2016 klo 10:51
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Karim Franceschi
TAISTELIN ISIS-JOUKKOJA VASTAAN
Ainutlaatuinen kuvaus Kobanen vapauttamisesta

”Kurdit uhrasivat itsensä yksi toisensa jälkeen taistelussa kalifaatin väkivaltaisia laumoja vastaan puolustaakseen unelmaansa demokratiasta. Tunsin, että minun täytyi tehdä jotakin. Nimeni on Karim Franceschi, olen kotoisin Senigalliasta, olen kaksikymmenviisivuotias ja olen lähdössä sotaan.”

Oltuaan mukana humanitaarisessa työssä Kobanessa ja nähtyään omin silmin kurdien kärsimyksen italialainen Karim Franceschi päätti tammikuussa 2015 liittyä vapaaehtoissotilaiden riveihin taistellakseen Isisin etenemistä vastaan.

Tässä kirjassa Karim kertoo tarinansa: saapumisen murtumispisteessä olevaan Kobaneen, ensimmäisten taistelujen aiheuttaman järkytyksen, rintaman epätoivoisen yrityksen vastustaa kalifaatin voimakkaampaa ja paremmin varustettua armeijaa, kaupungin uskomattoman vapauttamisen ja vihollisen pakenemisen – taistelun, joka edelleenkin on yksi Isisiä kipeimmin satuttaneista tappioista.

Kirja kertoo romaanimaisesti kiehtovan, ainutlaatuisen tositarinan. Se asettaa lukijan ensi kertaa aiemmin vain kalifaatin propagandavideoilta tuttuja islamistitaistelijoita vastaan ja paljastaa kasvoista kasvoihin heidän julmuutensa. Samalla se on tarina myös kurdeista ja arabeista, jotka oman, myös paljon naissotilaita sisältävän armeijansa avulla pyrkivät vastustamaan Isisin etenemistä, usein uskomattoman urhoollisesti.

Taistelin Isis-joukkoja vastaan

ISBN/EAN 978-952-312-349-6
Luokka 99.1
Suomennos Anna Maija Luomi
Koko 135 x 210 mm
Sidottu
n. 280 s.
Ilmestyy viikolla 38/2016

Karim Franceschi (s.1989) kasvoi Senigalliassa, Italiassa. Vuonna 2014 hän kävi Kobanessa humanitaarisen avustusjärjestön lähettämänä. Sen jälkeen hän päätti palata Syyriaan ja ottaa osaa aseelliseen taisteluun. Kirjailija lahjoittaa osan kirjasta saamastaan palkkiosta Kobanen jälleenrakennukseen.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi