Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Yleisötilaisuus: Markus-setä – Suomen ensimmäinen radiopersoona ma 4.5.2015

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Yleisötilaisuus: Markus-setä – Suomen ensimmäinen radiopersoona ma 4.5.2015

Julkaistu: 29.04.2015 klo 13:57
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kulttuurihistorioitsija FT Paavo Oinonen on KAVIn radio- ja tv-arkiston yleisötilaisuudessa maanantaina 4. toukokuuta kertomassa  Markus Rautiosta, kotimaisen radioilmaisun uranuurtajasta. Uudessa tietokirjassaan "Markus-setä. Suomen ensimmäinen  radiopersoona" Paavo Oinonen valottaa Markus-setänä tunnetuksi tulleen Raution merkitystä mm. kuunnelmailmaisulle ja lastenkulttuurille.

Kaikki tiesivät Markus-sedän ja hänen ohjelmissaan äänensä sai kuuluville kansa kautta maan yhtä lailla kuin pääkaupungin kulttuurivaikuttajat. Lisäksi monipuolinen Markus Rautio oli näyttelijä, taiteilija iskelmälaulaja ja kirjailija.

Yleisötilaisuuteen on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Ma 4.5.2015 klo 16
Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, Kino Tulio
Sörnäisten rantatie 25, Helsinki

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki