Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Yleisötilaisuus: Kari Kyrönseppä - mistä hauskuus syntyy? MA 28.9.2015

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Yleisötilaisuus: Kari Kyrönseppä - mistä hauskuus syntyy? MA 28.9.2015

Julkaistu: 23.09.2015 klo 13:34
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

KAVI-yleisötilaisuudessa komedian kokooja Kari Kyrönseppä

Mistä hauskuus syntyy? Kuinka sketsi rakentuu? Entä miten koominen hahmo saa muotonsa?

Käsikirjoittaja, ohjaaja ja tuottaja Kari Kyrönseppä on ollut mukana tekemässä useita kotimaisen tv-viihteen merkkipaaluja. Yleisötilaisuudessa Kyrönseppä kertoo ohjelmanäytteiden avulla ohjelmien synnystä ja siitä kuinka esimerkiksi Hepskukkuun, Velipuolikuun ja Mutapainin ystävien myötä nousi esille myös uuden sukupolven näyttelijöitä, mm. Pirkka-Pekka Petelius ja Kari Heiskanen.

Yleisötilaisuuteen on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Kari Kyrönseppä (s. 1943) työskenteli pitkään Yleisradiossa. Hän on ollut käsikirjoittamassa ja ohjaamassa useita legendaarisia komediasarjoja kuten Ällitälli (1971), Hepskukkuu (1979), Velipuolikuu (1983-1984), Mutapainin ystävät (1983-1984) sekä Hymyhuulet (1987). Vuonna 2014 Kyrönsepältä ilmestyi kirja Velipuolikuun vetovoima, joka sisältää tv-sarjan sketsejä ja sarjan tekijöiden haastatteluja.

Maanantaina 28.9.2015 klo 16

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, Kino Tulio

Sörnäisten rantatie 25 A (5. kerros), Helsinki

Lisätietoja: suunnittelija Timo Leskinen/KAVI, timo.leskinen@kavi.fi, puh. 02953 38139

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki