Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Virtuaaliset avoimet ovet Suomalaisen Kirjallisuuden Seurassa Säätiöpäivänä 1.10.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Julkaistu: 30.09.2014 klo 14:03
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Säätiöpäivän kunniaksi Suomalaisen Kirjallisuuden Seura avaa Kansallisbiografia-verkkojulkaisun yli 6 000 pienoiselämäkertaa vapaasti verkossa luettavaksi. Osoite on www.kansallisbiografia.fi, ja julkaisu on avoinna 1.10 klo 9.00 – 2.10 klo 9.00.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seurassa toteutetaan ja tuetaan suomalaista kulttuuria, erityisesti perinteentutkimusta, kirjallisuutta ja suomen kieltä koskevia monitieteisiä tutkimushankkeita. Suomalaiset säätiöt ovat hankkeiden keskeisiä rahoittajia. Yhä useamman tutkimushankkeen tuloksena syntyy sähköinen julkaisu. Lisätietoja osoitteessa www.finlit.fi/fi/tutkimus/tutkimushankkeet.

Kansallisbiografia on kokoelma suomalaisia pienoiselämäkertoja tuhannen vuoden ajalta. Se on henkilöhistorian perushakemisto, jota pidetään ajan tasalla päivittämällä artikkeleita ja täydentämällä kokoelmaa. SKS on vastannut Kansallisbiografian tuottamisesta vuodesta 2002.

Kansallisbiografia on normaalisti käytettävissä FinELib-kirjastokonsortion kautta.

Lisätietoja: http://www.kansallisbiografia.fi/kb/?p=12.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura tekee työtä monimuotoisen suomalaisen kulttuurin ja kulttuuriperinnön puolesta. SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja yleishyödyllinen yhdistys, joka kerää ja tallentaa suomalaista kulttuuria ja kulttuuriperintöä, harjoittaa tieteellistä tutkimusta, tukee Suomen kirjallisuuden vientiä ja jakaa tietoa suullisesta ja kirjallisesta kulttuuristamme. SKS on Suomen suurin humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki