Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Vihreä Päivä tuo ympäristön ystävät Selloon

Suomen luonnonsuojeluliitto

Vihreä Päivä tuo ympäristön ystävät Selloon

Julkaistu: 27.09.2011 klo 13:38
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

EarthVoice 2011-2012 sisältää koko perheen Vihreän Päivän 15.10. ja Ilmastokonsertin tammikuussa 2012. Tapahtumat yhdistävät valovoimaisia taiteilijoita, ympäristöjärjestöjä, asiantuntijoita ja kutsuvat mukaan kaikkia luonnonystäviä.

Ensimmäistä kertaa järjestettävissä tapahtumissa ovat mukana myös Suomen luonnonsuojeluliitto sekä lasten ja nuorten Luonto-Liitto.

Vihreää Päivää vietetään Espoossa Kauppakeskus Sellossa. Koko perheen tapahtumassa on jaossa vinkkejä oman lähiluonnon ja ilmaston auttamisesta.

Sellon Foorumilla on klo 10.00-17.00 tarjolla vinkkejä niin linnunpönttöjen syyshuollosta, siilin talvipesän tekemisestä, perhosbaarin rakentamisesta kuin ekoenergiasta. Suomen luonnonsuojeluliiton asiantuntijat kertovat saimaannorpan suojelutilanteesta. Paikalla on myös SaimaanNorppa ja Neitoperhosia.

Suomea Euroviisuissa edustanut Paradise Oskar esiintyy akustisesti klo 11.00. Koko Euroopalle pienen ihmisen ponnisteluista ympäristön hyväksi laulanut artisti jakaa myös nimikirjoituksia. Vox Secret Ensemble esittää klo 12.00 ja 14.00 luontomusiikkia.

Vuoden laatulehdeksi tänä vuonna Suomessa valittu Suomen Luonto esittäytyy.

Earthvoice tapahtuma saa jatkoa ensi tammikuussa 19. ja 20.1. Sellosalissa järjestettävillä Earth Voice 2012 –ilmastokonserteilla. Ilmaston puolesta ovat silloin esiintymässä Waltari, Paradise Oskar, Saara Aalto, Vox Secret Ensemble, pianisti Kari Tikkala, tanssitaiteilija Helena Romppanen sekä Allegros -jousikvartetti.

Konsertin yhteisnumerot ohjaa ja juontaa tanssitaiteilija Sami Saikkonen. Konsertin puvustuksessa nähdään myös Ivana Helsingin visioita luonnosta.

Vihreän Päivän aikana yleisöllä on mahdollisuus ostaa juhlatarjouksella lippuja EarthVoicen ilmastokonsertteihin, joilla tuetaan myös Suomen luonnonsuojeluliittoa.

Earthvoice tapahtuman järjestää aatteellinen yhdistys Suden Ääni ry, kumppaneinaan Sellosali, Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto, Espoon kaupunki, Kauppakeskus Sello, Villa Elfvikin luontotalo, Humanistinen ammattikorkeakoulu, RCE-Espoo, Greenvoice-tuotannot sekä esiintyvät artistit.

-Pirjo Itkonen, yritysyhteistyövastaava, Suomen luonnonsuojeluliitto, puh. 050 929 7192, pirjo.itkonen@sll.fi

Earthvoice tapahtuman tuotanto:

- Senja Korhonen, tiedotus, puh. 050 153 150, senjajoutsen@gmail.com

- Anne Lampela, tiedotus, ryhmäliput puh. 041 522 6580, anne.lampela@juvenalia.fi

www.earthvoice.fi

www.lippupiste.fi