Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Viestikyyhkyupseeri - tunteisiin vetoava esikoisromaani

Minerva Kustannus Oy

Viestikyyhkyupseeri - tunteisiin vetoava esikoisromaani

Julkaistu: 20.08.2014 klo 13:32
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Heli-Maija Heikkisen esikoisromaani VIESTIKYYHKYUPSEERI ilmestyy viikolla 36. Se on intensiivinen ja tunteisiin vetoava tarina sodasta, uhrautumisesta ja anteeksiannosta. Sekä elinikäisestä kumppanuudesta, joka kantaa yli kolhujen.

Suomen puolustusvoimien kyyhkysten kasvattaja, hoitaja ja kouluttaja Frans Jokimies saa syyskuussa 1944 käskyn, jota ei kerta kaikkiaan voi noudattaa ja joka ajaa hänet ja hänen vaimonsa, Anjan, riskialttiille pakomatkalle. He päätyvät Tanskaan, josta Suomen puolustusvoimien viestikyyhkyset on alun perin saatu, Otto Stein -nimiseltä, tanskanjuutalaiselta kyyhkyskasvattajalta. Frans kantaa sydämessään raskasta salaisuutta, jonka haluaisi jakaa ja sovittaa. Pianistin urasta luopunut Anja tahtoo syliinsä lapsen. Hänet ja Fransin sitoo toisiinsa yhdessä koetut menetykset ja koti-ikävä. Kaipaavatko he sotaa edeltänyttä aikaa, hyväksyntää, arvostusta vai yhteyttä jumalaansa?

Heli-Maija Heikkinen: Viestikyyhkyupseeri

Ilmestyy viikolla 36/2014

ISBN: 9789523120341

215 s., sidottu

Kirjastoluokka: 84.2

lisätiedot, arvostelukappaleet ja kansikuvat:

Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi

Jorma Mahlanen | 044-5678072 | jorma.mahlanen@minervakustannus.fi

Minerva Kustannus Oy julkaisi ensimmäisen kirjansa vuonna 1991. Vuosien mittaan olemme kasvaneet valtakunnalliseksi yleiskustantajaksi. Painotamme kustannusohjelmassamme tietokirjallisuutta, mutta julkaisemme myös tasokasta kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki