Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Veteraaniperinnettä laulun ja sävelen voimalla

Sotaveteraaniliitto

Veteraaniperinnettä laulun ja sävelen voimalla

Julkaistu: 12.05.2016 klo 09:51
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Mediatiedote

12.5.2016

Veteraaniperinnettä laulun ja sävelen voimalla

Suomen Sotaveteraaniliitto järjestää alle 35-vuotiaille suunnatun sanoitus- ja sävellyskilpailun. Kilpailun tarkoituksena on tuottaa sotaveteraaneista, miehistä ja naisista kertovia, nykyaikaan soveltuvia lauluja lapsille ja nuorille.

Sävellyksen tulee olla muokattavissa niin päiväkotiryhmälle kuin nuorisokuorolle. Sanoituksen tulee sisältää seuraavia elementtejä: veteraanien kunnioitus ja perinne, isänmaan rakkaus, usko tulevaisuuteen, positiivisuus ja kansanomaisuus.

Suomen Sotaveteraaniliitto palkitsee kolme parasta kappaletta ja pidättää itsellään käyttöoikeuden kappaleisiin.

Lauluista tuotetaan opetuspaketti päiväkotien, kerhojen ja koulujen käyttöön.

Kilpailuaika päättyy 30.9.2016.

Tarkemmat tiedot 20.4.2016 ilmestyneessä Sotaveteraani-lehdessä. Lehti on luettavissa näköislehtenä liiton internet-sivuilla osoitteessa http://www.sotaveteraaniliitto.fi

Musiikkitoimikunnan jäsen Reijo Pajamo

Musiikkitoimikunnan jäsen Tuija Saura

Toiminnanjohtaja Markku Seppä
09 6126 2012

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon