Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » VEITSI VIUHUU VALLILASSA

Julkaistu: 22.04.2015 klo 11:34
Julkaisija: Nordbooks

VEITSI VIUHUU VALLILASSA

Harri Tuomelan rikosromaani Vallilan veitsiyöt sijoittuu Helsingin Puu-Vallilaan. Keskellä idylliä on tapahtunut kauhea rikos, jota ryhtyy tutkimaan rikoskomisario Mauno Luttinen. Työparikseen hän saa yksityisetsivä Miitta Mäen.

Myös tutkijoiden yksityiselämässä tapahtuu monenlaista. Tämän takia niin Miitan kuin Maunonkin on vapaa-ajallaan pakko ajatella muutakin kuin työasioita. Tuomelan romaani ei ole siis pelkkää rikostutkinnan kuvausta.

Tuomelan esikoisromaani oli Vallilan murhamammat (Nordbooks 2013). Siinäkin liikutaan Puu-Vallilassa, jossa kirjoittaja asui itsekin pitkään. Kirjoittamista Tuomela on harrastanut runsaat viisi vuotta. Kahden ensimmäisen vuoden aikana syntyneet käsikirjoitukset eivät kelvanneet kustantajille. Vasta Nuoren Voiman Liitosta saadun palautteen avulla alkoi syntyä kelvollisempaa tekstiä. Myös oma tyyli rupesi pikkuhiljaa löytymään.

Niitä, jotka harrastavat kirjoittamista ja haluavat saada jotakin julkaistuakin, Tuomela kehottaa kirjoittamaan säännöllisesti. Tällä tavalla pysyy tietty vire yllä ja mielikuvitus toimii liukkaammin. Omiin teksteihin kannattaa suhtautua kriittisesti. Niitä pitää hioa ja muokata. Myös tiivistämiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Ulkopuolelta saatu rehellinen palaute on erittäin tärkeää. Vain sen avulla voi kehittyä kirjoittajana.

Harri Tuomela on syntynyt vuonna 1966 Raahessa. Hän on koulutukseltaan filosofian maisteri ja erityisopettaja. Eri puolilla Suomea asunut Tuomela on asettunut nyt Liminkaan ja kirjoittaa neljättä kirjaansa.

Tuotetiedot

ISBN 978-952-315-106-2 , kovak., 220 s., suositushinta 29,50 €