Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Veden kätkemiä huoneita -näyttelyn lehdistötilaisuus Kansallismuseossa keskiviikkona 27.4. klo 11.

Kansallismuseo

Kutsu.
Julkaistu: 18.04.2016 klo 11:24
Julkaisija: Kansallismuseo

Tervetuloa Veden kätkemiä huoneita -näyttelyn lehdistötilaisuuteen Kansallismuseoon keskiviikkona 27.4.2016 klo 11 alkaen.

Näyttelyyn tulee esille noin 50 valokuvataiteilija Jaakko Heikkilän kuvaa, jotka on otettu vuosina 2005–2015 aatelisten palatseissa Venetsiassa sekä venetsialaisia huonekaluja 1800-luvun lopulta Kansallismuseon kokoelmista. Heikkilän valokuvat ovat ainutlaatuinen tilaisuus kurkistaa sisälle Venetsian harvenevan aateliston palatseihin ja kohdata niiden asukkaita elämäntarinoineen.

Lehdistötilaisuudessa on mahdollisuus haastatella valokuvaaja Jaakko Heikkilää sekä tutustua perjantaina 29.4. avattavaan näyttelyyn.

Kahvitarjoilu.

Tervetuloa!

Kansallismuseo
Mannerheimintie 34, 00100 Helsinki
www.kansallismuseo.fi

Juuli Bister, viestintäkoordinaattori
juuli.bister@kansallismuseo.fi

Kansallismuseo on kaikkien suomalaisten identiteetin pohjapiirros. Historian huoneita ja aarteita, oivalluksia, havaintoja ja näkökulmia. Ikkuna menneeseen, tähän päivään ja tulevaisuuteen - korvaamaton, lumoava ja yllätyksellinen.

Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu seitsemän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Olavinlinna ja Hämeen linna.