Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Valtakunnallista lukuhetkeä vietetään huomenna

Valtakunnallista lukuhetkeä vietetään huomenna

Julkaistu: 22.11.2013 klo 10:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Valtakunnallista lukuhetkeä vietetään jälleen huomenna lauantaina 23.11. kello 19.–19.15. WSOY:n kirjallisuussäätiö haluaa silloin haastaa kaikki suomalaiset lukemaan edes vartiksi. Lukuhetkeen voi ilmoittautua Facebookissa www.facebook.com/lukuhetki

– Säätiön tarkoitus on edistää ja tukea lukuharrastuksen lisäämistä. Lukuhetki on hyvä tapa tavoittaa lukijoita. Toivottavasti saamme tänä vuonna houkuteltua tuhansia suomalaisia kirjan ääreen, WSOY:n kirjallisuussäätiön asiamies Annaliina Rintala toivoo.

Lukupiirissä aktiivista keskustelua

Jo nyt nuoret keskustelevat kirjoista ja kirjoittamisesta Lukuhetken Facebook-sivuilla kirjailija Laura Lähteenmäen kanssa.

– Oli kunnia päästä mukaan Lukuhetki-kampanjaan, joka innostaa myös nuoria lukemaan. On hyvin harvinaista olla näinkin tiiviissä kontaktissa lukijoiden kanssa.

Nuoret ovat Lukupiirissä todenneet, että lukeminen rentouttaa, virkistää ja vie ajatukset pois arjesta. Lukiessa saa hetken elää toisessa maailmassa ja tapahtuu asioita, joita ei oikeasti voisi tapahtua.

– Lukemista tarvitsee harjoitella, mutta kun antaa kirjalle mahdollisuuden, saa siltä monin verroin takaisin, Laura Lähteenmäki toteaa.

Lisätiedot

Asiamies Annaliina Rintala, WSOY:n kirjallisuussäätiö, annaliina.rintala@wsoy-kirjallisuussaatio.fi, puh. 040 156 1956

Kirjailija Laura Lähteenmäki, lauralahteenmaki@saunalahti.fi, puh. 040 704 0505

Vuonna 1942 perustetun, yleishyödyllisen Werner Söderström Osakeyhtiön kirjallisuussäätiön tarkoituksena on edistää suomalaista kansalliskirjallisuutta. Säätiö edistää myös lukuharrastuksen lisäämistä. Säätiö toteuttaa tarkoitustaan jakamalla apurahoja ja palkintoja sekä tukemalla kirjallisuutta ja lukuharrastusta edistäviä hankkeita.