Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Valokuvataidetta Pariisista: Vincent Descotils 29.4.- 22.5.2016 Galleria Kajasteen StudioGalleriassa

Galleria Kajaste

Julkaistu: 27.04.2016 klo 19:02
Julkaisija: Galleria Kajaste

Valokuvataidetta 29-4-22--5 Un moment de Silence. Vincent Descotils on ranskalainen (s. 1965) on monipuolinen kuvataiteen ammattilainen: valokuvaaja,  videotaiteilija, kuvittaja ja suunnittelija. Hän asuu ja työskentelee Pariisin alueella.

Hänen ”Un moment de silence”- näyttelyn runolliset valokuvateoksensa ovat kuin tummaa samettia, joiden pinnan silittää hienovarainen valo. Teosten tunnelma ja teokset ovat syntyneet hänen Suomessa ja Pohjolassa kokemastaan luonnon ja elämäntavan rauhasta ja hiljaisuudesta.

Aivan kuin teokset olisivat visuaalisia runoja, jotka kutsuvat katsojansa sanoittamaan oman ’runonsa’ vastaamaan omia kokemiaan tunnelmia. Tarinallisuus ja oman elämän horisontti lapsuudesta nykyisyyteen on läsnäoleva elementti hänen taiteessaan.

Lue täältä ranskalaisessa RÉPONSES PHOTO – julkaisussa julkaistu artikkeli Vincent Descotils’in taiteesta.

Näyttely avataan 28.4. klo 18-20 Galleria Kajasteessa Albertinkatu 30/ Bulevardi 32. Tervetuloa! Avajaisissa on samanaikaisesti myös taiteija Maarika Mauryn näyttelyn avajaiset.

Galleria Kajaste puh. 040 855 6598, info@galleriakajaste.fi

Galleria Kajaste Galleria nykytaiteeseen suuntautunut, kuvataiteen eri muotoja kuukausittain vaihtuvin näyttelyin esittelevä taidegalleria. Näyttelytoiminnan lähtökohtana on jokaisen valitun näyttelyn ainutlaatuisuutta arvostava esillepano näyttely-yleisön ja ammattilaisten nautittavaksi ja arvioitavaksi. Kajasteella on Galleriat niin Helsingissä ja Oulussa.