Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Valkoisen pilven maa kuvaa suuria tunteita siirtomaa-ajan Uudessa-Seelannissa

Bazar Kustannus Oy

Valkoisen pilven maa kuvaa suuria tunteita siirtomaa-ajan Uudessa-Seelannissa

Julkaistu: 06.10.2015 klo 17:59
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Uuden-Seelannin kiehtova, monien huonosti tuntema historia sekä kaunis ympäristö innoittivat saksalaista Sarah Larkia kirjoittamaan sinne sijoittuvan trilogian, joka on noussut myyntimenestykseksi useissa maissa. Nyt suomeksi julkaistava Valkoisen pilven maa on sarjan ensimmäinen osa.

Varaton kotiopettajatar Helen Davenport vastaa lehti-ilmoitukseen, jossa Uuden-Seelannin kunnialliset naimattomat miehet etsivät vaimoa. Kirjeen perusteella herrasmieheltä vaikuttava viljelijä lähettää vastauksen Helenin kirjeeseen, ja matka uuteen maahan alkaa näyttää hienolta mahdollisuudelta.

Samaan aikaan kaunis ja uskalias Gwyneira Silkham, rikkaan lampaankasvattajan tytär, on hävitty uhkapelissä vaimoksi uusseelantilaisen lammasparonin pojalle. Gwyn on innoissaan päästessään karkaamaan ennalta-arvattavasta tulevaisuudesta tuntemattomaan maahan.

Helen ja Gwyn ystävystyvät pitkällä laivamatkalla kohti Uutta-Seelantia. Kun uudet aviomiehet osoittautuvat perillä täysin erilaisiksi kuin kirjeet tai Gwynin isän puheet antoivat ymmärtää, on ystävyys ainoa pysyvä asia uudessa kotimaassa.

Valkoisen pilven maa kuvaa upeasti ystävyyttä, rakkautta ja siirtomaa-ajan ihmisten unohtumattomia kohtaloita maorien maassa.

Saksassa vuonna 1958 syntynyt Sarah Lark on työskennellyt ala-asteen opettajana, matkaoppaana sekä mainostoimittajana. Hän on kirjoittanut useita Saksassa palkittuja kirjoja hevosista, niin lapsille kuin aikuisillekin. Nykyisin Lark asuu Almeríassa Espanjassa kissan ja neljän koiran kanssa. Kirjoittamisen ohella Lark hoitaa eläkkeelle jääneitä hevosia, soittaa kitaraa ja laulaa. Valkoisen pilven maa on Larkin ensimmäinen suomeksi julkaistu teos.

Sarah Lark
Valkoisen pilven maa
Alkuperäisteos: Im Land der weißen Wolke
Käännös: Sanna van Leeuwen
Sidottu / 893 sivua
Ilmestymispäivä: 6.10.2015

Arvostelukappaleet:
Bazar Kustannus Oy, tiedottaja Anu Sokura, tiedotus@bazarkustannus.fi, 0466 163 180

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon