Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Vaalikirja, joka jokaisen kulttuuritoimittajan tulisi lukea

Into Kustannus

Vaalikirja, joka jokaisen kulttuuritoimittajan tulisi lukea

Julkaistu: 12.03.2015 klo 10:00
Julkaisija: Into Kustannus

Vaatimaton opettaja Khalid al-Musili suostuu ehdokkaaksi vaaleihin. Hän on ällikällä lyöty, kun kampanja loihtii hänestä Kirjailijatulevaisuuden tähden ja karismaattisen johtajan. Vaalit kuohuttavat Zatunian pikkukaupunkia. Kadut täyttyvät lentolehtisistä, villeinä vellovista huhuista ja yhä uusista skandaaleista. Koettelemus on mullistava myös al-Musilille ja hänen perheelleen.

Zatunian kadut on hulvaton tarina valtataistelusta pienellä paikkakunnalla jossain päin Lähi-itää. Samalla romaani valottaa aiheita, jotka ovat syynä räjähdysherkkyyteen arabimaissa viime vuosina.

Palestiinalais-israelilaisen Odeh Bisharatin (s. 1958) perhe on kotoisin Ma’alulin kylästä, joka tuhottiin Israelin itsenäisyyssodassa vuonna 1948. Bisharat asuu Yafiahissa, Galileassa, vaimonsa ja kolmen lapsensa kanssa. Hän on osallistunut politiikkaan aktiivisesti ja työskennellyt nuorisolehden al-Jadin päätoimittajana, al-Atikhad-lehden kolumnistina ja Hadash-puolueen puheenjohtajana. Arabiaksi ja hepreaksi julkaistu Zatunian kadut on hänen esikoisromaaninsa.

Odeh Bisharat: ZATUNIAN KADUTKansikuva
Alkuteos Sahat Zatonia, suomentanut Aino Vesanen
Into-kauno, nidottu, 246 sivua, suositushinta 25 €, ISBN 978-952-264-313-1
Lataa painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/zatuniankadut.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, 050 551 3310, milla.karppinen@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus