Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Uutuuskirja tarjoaa tietopaketin suomalaisen kesän ilmiöistä ja perinteistä

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Uutuuskirja tarjoaa tietopaketin suomalaisen kesän ilmiöistä ja perinteistä

Julkaistu: 16.05.2014 klo 08:58
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Juha Nirkon uutuuskirja Suomen kesä – Päivästä päivään on uudenlainen opas suomalaiseen kesään. Kirja kertoo kepeästi mutta asiantuntevasti jokaisesta kesän päivästä – kesäkuun ensimmäisestä aina elokuun viimeiseen.

Suomen kesä tarjoaa lyhyin artikkelein tietoa kesään liittyvistä ilmiöistä; kalastuksesta kesätapahtumiin, hyttysistä helteeseen ja kylvöaikatauluista kesämusiikkiin. Se antaa neuvoja niin juhannustaikoihin kuin klapintekoonkin. Jaakon kylmä kivi, unikeonpäivä ja mätäkuu saavat selityksensä, ja samalla paljastuu, milloin vietetään saunan teemapäivää. Kirja kertoo myös etunimistä vuosien 1864 ja 2015 nimipäiväkalenterin mukaan.

Suomen kesä on aarreaitta ja tietopaketti kaikille suomalaisen kesän ilmiöistä ja perinteistä kiinnostuneille. Toimittajalle se on hyvä idealähde kesäisille jutuille.

FM Juha Nirkko toimii arkistotutkijana SKS:n kansanrunousarkistossa. Hän on toimittanut useita kirjoja ja verkkopaketteja mm. vuotuisjuhlista, taioista ja uskomuksista.

Juha Nirkko

Suomen kesä

Päivästä päivään

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2014

Kirjokansi 49 | 216 sivua | sidottu | nelivärikuvitus

ISBN 978-952-222-536-8 | sh. 35 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet: tiedottaja Minttu Nikkilä, SKS, minttu.nikkila@finlit.fi, 040 736 1313

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura (SKS) on Suomen suurin humanistisen tieto- ja tiedekirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee noin 70 uutuutta vuosittain. SKS on maan vanhin kustantamo, jonka ensimmäinen teos ilmestyi 1834.

Vuonna 1831 perustettu SKS on myös tutkimuslaitos, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki