Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Uusi kirja Remusta ja Hurriganesista, myös Hurriganes-olut tekee paluun!

Into Kustannus

Uusi kirja Remusta ja Hurriganesista, myös Hurriganes-olut tekee paluun!

Julkaistu: 08.10.2014 klo 13:00
Julkaisija: Into Kustannus

"Olen teoksesta ylpeä. Tässä on järkeä. Monessa jutussa ei nykyään ole. Tämä kouraisee syvältä."
– Remu Aaltonen

Petri Laukan Remu ja Hurriganes Kekkoslovakiassa on kirja Suomen kovimmasta rockpumpusta ja 70-luvun kulttuuri-ilmapiiristä. Kirja julkaistaan keskiviikkona 15.10. Tavastialla klo 13. Paikalla tekijän lisäksi Remu Aaltonen ja Ile Kallio.

70-luvun iskusanoja olivat poliittinen tiedostavuus, vasemmistolaisuus ja edistyksellisyys. Hurriganes sen sijaan lauloi: “Skuugi darling just tyttö my pylly” ja halusi ennen kaikkea tehdä rahaa. Myös media hullaantui Hurriganesista, ja välillä lehtien sivuilla yhtyettä oltiin viemässä aina Yhdysvaltoihin asti.

Hurriganesin merkitys suomalaisessa rock-kulttuurissa on kiistaton. Kiitos yhtyeen tinkimättömän asenteen rock alettiin ottaa muunakin kuin vain farkunsinisen nuorison villityksenä. Omalla toiminallaan Hurriganes muuttikin 70-luvun kulttuuri-ilmapiiriä vapaammaksi.

Kirja perustuu Petri Laukan väitöskirjaan Kekkoslovakian kuninkaat. Hurriganes 1970-luvun suomalaisen kulttuurin tuotteena, tekijänä ja nostalgiana.

15.10 Tavastialla lanseerataan myös Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan uusi Hurriganes-olut. Mauri Kunnaksen Nyrok City -kuvituksella varustettu vaalea lager jatkaa kymmenisen vuotta sitten lanseeratun Hurriganes-oluen tarua entistä syvemmin sävelin.

Petri Laukka ja Remu Helsingin kirjamessuilla:

• Perjantaina 24.10. Laukan bändi Skuugi Darlings feat. Remu Cafe Mascotissa (Neljäs linja 2, Helsinki) Liken ja Sammakon Iltamessussa.
  • Sunnuntaina 26.10. klo 12–13 Petri Laukka ja Remu musiikkimessujen Backstage-lavalla. Haastattelijana Timo K. Forss.
  • Sunnuntaina 26.10. klo 14:30–15:00 Petri Laukka, Remu ja Ile Kallio Rosebudin osastolla 6b99.

Kirjan tiedot:
Petri Laukka: Remu & Hurriganes Kekkoslovakiassa
ISBN 978-952-264-320-9
260 sivua, sidottu, ovh 32 euroa

Lataa painokelpoinen kansikuva
: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/hurriganes_kansi.jpg
Kirjalijan kuva: http://www.intokustannus.fi/images/kirjailijat/Petri_Laukka__kuvaajaKaisaSiren.jpg
Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi

Lisätiedot:
Esko Juhola | 040 750 8264 | esko.juhola@intokustannus.fi
Ari Häkkinen | 040 546 0235 | ari.hakkinen@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillitöntä kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus