Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Uusi aforismikirja: Johannes Ojansuun Katoavaisuuden aineisto

Into Kustannus

Uusi aforismikirja: Johannes Ojansuun Katoavaisuuden aineisto

Julkaistu: 28.03.2014 klo 08:15
Julkaisija: Into Kustannus

Aforismivuoden merkkitapaus, Johannes Ojansuun Katoavaisuuden aineisto julkistetaan Tampereen kirjamessuilla sunnuntaina 13.4.2014 klo 13.00–13.30 (Messukeskus, Ilmailunkatu 20, Tiedon jano -lava). Tervetuloa!

Johannes Ojansuu tarkastelee aforismeissaan luontoa ja ihmismieltä katoavaisuuden peiliä vasten. Mustan huumorin ja kielellisen leikittelyn keinoin hän pohtii valheen ja itsepetoksen suhdetta ihmisen minäkäsitykseen ja läheisyyden etsintään. Katoavaisuuden ja yksinäisyyden äärelläkin aforismit johdattavat rakkauden ja empatian syleilyyn.

Filosofi ja kirjailija Johannes Ojansuu tunnetaan ennen kaikkea filosofisista teoksistaan Pyhyys – rajalla oleva ihminen ja Lankeemus, mutta hän on myös palkittu runoilija ja aforistikko. J. H. Erkon palkinnon hän sai 1991, ja hänet palkittiin kunniamaininnalla Valtakunnallisessa aforismikilpailussa 2005. Parhaillaan hän valmistelee väitöskirjaa filosofisen antropologian alalta.

Syksyllä Katoavaisuuden aineisto on mukana Suomen aforismiyhdistyksen ohjelmassa Turun ja Helsingin kirjamessuilla.

Kirja julkaistaan Suomen aforismiyhdistyksen Pilke-sarjassa.

Tietoa muista aforismivuoden tapahtumista: aforismi.vuodatus.net

KIRJAN TIEDOT:
Johannes Ojansuu: Katoavaisuuden aineisto
ISBN: 978-952-264-285-1
Suomen aforismiyhdistys & Into Kustannus 2014
82 sivua
Painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/ojansuu_kansi.jpg

LISÄTIEDOT:
Tatu Matilainen / Into, tatu.matilainen@intokustannus.fi, 040 7462 617
Virpi Alanen / Suomen aforismiyhdistys, virpi.alanen@gmail.com, 050 537 3553

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus