Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » The Hollies saapuu Tampere-taloon syyskuussa

Tampere-talo Oy

The Hollies saapuu Tampere-taloon syyskuussa

Julkaistu: 01.04.2014 klo 12:18
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Yksi maineikkaimmista 1960-luvun brittiyhtyeistä, Manchesterista kotoisin oleva The Hollies saapuu Tampere-taloon syksyllä. Lauluharmonioistaan tunnettu rock’n’rollin pioneeri konsertoi Tampere-talossa tiistaina 16. syyskuuta. Lipunmyynti alkaa tiistaina 8. huhtikuuta.

Vuonna 1962 Manchesterissa perustettu The Hollies on nimetty rock’n’roll-legenda Buddy Hollyn mukaan. 60-luvun puolivälistä lähtien yhtye niitti listasijoituksia toisensa jälkeen ja kehitti tavaramerkikseen moniäänisen ja melodisen laulusoundin. The Hollies on tehnyt liudan kaikkien aikojen rakastetuimpia pop-hittejä, joista tunnetuimpia ovat muiden muassa I’m AliveBus StopHe’s My BrotherStop Stop Stop,Long Cool Woman (In A Black dress)He Ain’t Heavy ja The Air I Breathe. Vuonna 1993 yhtye palkittiin Ivor Novello Awardilla, joka oli kunnianosoitus  merkittävästä myötävaikutuksesta brittiläiseen musiikkiin. Vuonna 2010 The Hollies sai paikan Rock ’n’ Roll Hall of Famessa.

Laulaja Allan Clarken jäätyä eläkkeelle bändiä luotsaavat vuonna 1963 bändiin liittyneet Tony Hicks ja Bobby Elliott. The Hollies saapuu syksyllä Suomeen hurmaamaan yleisönsä yli 50-vuotisella kokemuksellaan, hittikavalkadillaan ja lyömättömällä karismallaan. The Holliesin soittamisen ilo tartuttaa kuulijaansa aitoa brittirockin kulta-ajan autuutta.

The Hollies
Ti 16.9.2014 klo 20, Iso sali

Liput alk. 61/52/38€
Liput tulevat myyntiin tiistaina 8. huhtikuuta

Lisätietoja

Ohjelmapäällikkö Marko Stenström, puh. 050 579 9226,marko.stenstrom@tampere-talo.fi

Kuvapankki

www.hollies.co.uk

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki