Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » TFO etsii yllätyksellisiä esiintymispaikkoja / ÅFO söker oväntade konsertplatser

Turun filharmoninen orkesteri

Julkaistu: 02.11.2015 klo 08:30
Julkaisija: Turun filharmoninen orkesteri

Turun filharmoninen orkesteri etsii yllätyksellisiä esiintymispaikkoja toukokuun 2016 Jalkautumisviikolle 9.–15.5.2016. Turkulaisilla toimijoilla ja yleisöllä on mahdollisuus esittää mielenkiintoisia ja odottamattomia esiintymispaikkoja, joissa toivoisi orkesterin muusikoiden esiintyvän. Esiintymispaikan tulisi soveltua pienyhtyeiden päiväkonserteille. Ehdotuksia otetaan vastaan 30.11.2015 asti ja orkesteri valitsee ehdotusten joukosta sopivimmat esiintymispaikat. Ehdotukset ja kysymykset voi lähettää orkesterin tuottaja Pekka Haapaselle: pekka.j.haapanen@turku.fi.

Jalkautumisviikon aikana musiikkia kuuluu milloin mistäkin ympäri kaupunkia ja pienyhtyeitä voi tavata odottamattomissakin paikoissa. Jalkautumisviikkoa on järjestetty säännöllisesti yli 10 vuoden ajan ja orkesterin muusikoita on voinut tavata mm. uimahallissa, lounasravintoloissa, linja-autoissa ja virastoissa.

Åbo filharmoniska orkester söker oväntade konsertplatser för maj 2016 när orkester beger sig ut på stan 9.–15.5.2016. Åboborna och Åbobaserade företag har en möjlighet att presentera intressanta och oväntade konsertplatser där man hoppats att musiker från orkester ska uppträda. Platsen skall passa för små ensembler och dagskonserter. Förslag mottas till 30.11.2015 och orkestern väljer de bästa konsertplatser bland förslagen. Förslag och förfrågningar: orkesterns producent Pekka Haapanen, pekka.j.haapanen@turku.fi.

Under veckan i maj hörs musik lite här och var i staden och man kan påträffa mindre ensembler även på oväntade ställen.  Veckan har regelbundet ordnats i över 10 år och man har kunnat träffa på orkesterns musiker i simhallar, lunchrestauranger, bussar och ämbetsverk.

Pekka Haapanen, tuottaja ts. | producent tf.
+358 (0) 44 907 2090, pekka.j.haapanen@turku.fi
facebook.com/turkuphilharmonic