Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tervetuloa Hämeen maakuntarahan julkistustempaukseen Hämeenlinnaan

Suomen Rahapaja Oy

Tervetuloa Hämeen maakuntarahan julkistustempaukseen Hämeenlinnaan

Julkaistu: 10.02.2011 klo 14:18
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapajan maakuntakiertue suuntaa ystävänpäiväksi Hämeenlinnaan. Tule Suomen Rahapajan tempaukseen kauppakeskus Tavastilaan ostamaan oma Hämeen proof-laatuinen maakuntajuhlaraha ja keskustelemaan rahoista rahanvalmistuksen asiantuntijoiden kanssa. Hämeen maakuntajuhlarahan luovutustilaisuus on Hämeen linnassa 14.2. klo 13.

Suomen historialliset maakunnat -rahasarjassa julkaistaan helmikuussa Hämeen maakuntaraha. Sarjassa on tähän mennessä julkaistu Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakuntajuhlarahat. Suomen Rahapajan suosittu maakuntarahakiertue vie suomalaisen rahan valmistajat nyt Hämeenlinnaan.

Osta omasi ennakkoon

Suomen Rahapaja juhlistaa Hämeen maakuntajuhlarahan julkistusta tempauksella Hämeenlinnassa kauppakeskus Tavastilassa 14.2. klo 10-18. Tempauksessa myydään pieni erä Hämeen peilikiiltoisia maakuntarahoja, jotka on pakattu rahan tarinan kertovaan kansioon.

Hämeen omassa tempauksessa voit myös tutustua Suomen Rahapajan vuoden 2011 julkaisuohjelmaan ja keskustella suomalaisesta rahanvalmistuksesta Suomen ainoan rahapajan asiantuntijoiden kanssa.

Hämeen juhlaraha luovutetaan hämäläisten kehdossa

Suomen linnat olivat historiallisten maakuntien keskuksia. Hämeen maakuntaraha luovutetaan 14.2. klo 13 virallisessa julkistustilaisuudessa Hämeen linnassa hämäläisten kaupunkien johtajille.

Tilaisuudessa puhuvat Suomen Rahapajan toimitusjohtaja Paul Gustafsson ja Hämeen liiton maakuntahallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Johannes Koskinen.

Suomen Rahapajalla on tapana luovuttaa juhlarahoja niiden aiheeseen liittyville henkilöille juhlarahojen liikkeellelaskun juhlistustilaisuuksissa.

Hämeen maakuntaraha tulee virallisesti myyntiin 25.2.

Suomen Rahapajan verkkokaupasta ja jälleenmyyjiltä Hämeen proof-laatuisen, peilikiiltoisen maakuntarahan voi ostaa 25.2. alkaen.

Suomen Rahapajan verkkokaupasta voi myös tilata 25.2. jälkeen käyttörahapusseja, joissa on kymmenen kiillottamatonta BU-laatuista Hämeen maakuntarahaa.

Nimellisarvollaan maakuntarahan voi vaihtaa itselleen posteissa. BU-laatuisia Hämeen maakuntarahoja lähetetään Itellalle 25.2. alkaen. Itella toimittaa maakuntarahat posteihin ympäri Suomen.

Hämeen maakuntarahaa lyödään 20 000 proof-laatuisena ja 100 000 BU-laatuisena. Raha on nimellisarvoltaan 5 euroa ja sen halkaisija on 27,25 mm. Maakuntarahat valmistetaan alumiinipronssista ja kuparinikkelistä ja yhden rahan paino on 9,8 grammaa.

Henna Karjalainen
viestintä- ja markkinointipäällikkö
Suomen Rahapaja Oy
henna.karjalainen(at)mint.fi