Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tervatontut tulevat taas!

Nordbooks

Tervatontut tulevat taas!

Julkaistu: 24.03.2015 klo 14:42
Julkaisija: Nordbooks

Päivi Honkakosken kirjoittama ja Ludi Wangin kuvittama satukirja Tervatonttu Toivo ja kadonnut isoisä julkistetaan Oulussa tiistaina 31.3.2015 klo 13 Oulussa, Pakkalan salissa, Kaarlenväylä 3.

Tervatonttu Toivo ja kadonnut isoisä jatkaa viime keväänä julkistetun Tervatonttu Toivo -kirjan tarinaa. Tervatonttu Toivossa oli seikkailuainesten lisäksi tarkkaa tietoa vanhoista tervanvalmistusmenetelmistä. Nyt julkaistavassa osassa Toivon ja hänen vanhan vastustajansa Luihun tarina jatkuu, mutta kerrotaan myös, kuinka terva kulkee ensin jokea alas Tapulikaupunkiin ja sitten laivoilla maailmalle. Lukija - nuori tai vanhempikin - tutustuu myös Tapulikaupungin ja sen Tervahovin elämään, tervan moniin käyttötapoihin ja kauppareitteihin ympäri Eurooppaa. Ludi Wangin herkässä kuvituksessa on pyritty historialliseen tarkkuuteen, joten kirjaa voi käyttää myös opetukseen.

Kirjan juoni rakentuu siis seikkailun ympärille: Isoisää ikävöivä Toivo karkaa maailmalle ja kokee joki- ja merimatkojen vaarat ja vaivat. Jännitystä on luvassa, kun ilkeä Luihu yrittää varastaa tervaa Tervahovista.

Tervatonttu Toivo kiinnostaa lisää myös Kiinassa. Ensimmäisestä Tervatonttu-kirjasta ilmestyy tänä keväänä e-kirjan lisäksi Kiinassa myös interaktiivinen kirjaversio ja kakkososa Tervatonttu Toivo ja kadonnut isoisä ilmestyy kiinankielisenä e-kirjana huhtikuussa. Molemmat kirjat kustantaa Kiinassa China Publishing Group Digital Media Co., Ltd. “Mahtavaa kun Päivi Honkakosken tonttusadut jatkavat kulkuaan Kiinassa!” sanoo kirjallisuusagentti Monika Luukkonen. “Suomalainen kulttuuri kiinnostaa Kiinassa.”

Tuotetiedot:
ISBN 9789523150867,  kovakantinen, 50 s.,  297x210mm, suositushinta 25,00 €