Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » TANGON HUIPPUNIMET TAHDITTAVAT PYHTÄÄ-VIIKKOA JA SAARISTOMARKKINOITA

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

TANGON HUIPPUNIMET TAHDITTAVAT PYHTÄÄ-VIIKKOA JA SAARISTOMARKKINOITA

Julkaistu: 29.07.2013 klo 12:00
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

~ Julkaisuvapaa 1.8.2013 ~

Pyhtää-viikon avajaistapahtuma Elokuun tango kokoaa Stockforsin Kaarihalliin valovoimaisia tangoartisteja niin musiikin, tanssin kuin näyttämötaiteenkin alalta. Pyhtään Saaristomarkkinoiden avajaisissa puolestaan loistaa vuoden 2008 tangokuningas Jukka Hallikainen.

Ensimmäistä kertaa järjestettävän Elokuun tango -tapahtuman avajaiskonsertissa esiintyy maineikas Tango Sonorte -orkesteri: Antero Jakoila, Mauri Saarikoski ja Mikko Helenius solistinaan tenori Harri Kaitila. Tangolaulaja Martín Alvaradon mukana lavalla musisoivat Esa Ylönen, Emilia Vesalainen ja Sofia Kosonen. Tapahtuman tuottavat Tangolaakso-työryhmä sekä SonorteArt tmi.

Tapahtumassa saa ensiesityksensä myös näyttelijä-ohjaaja Pia Lunkan ja tanssija-koreografi Neil Owensin tanssiteatteriteos Elonkorjuun illat. Yleisö pääsee tanssilattialle argentiinalaisen tangon Suomen mestariparin, kotkalaisten Kari ja Karoliina Kiisken opastuksella, ja sunnuntaimessu Pyhtään kirkossa tarjoillaan niin ikään argentiinalaisin maustein.

Tangotunnelmia on luvassa myös perinteisillä Pyhtään saaristomarkkinoilla Lökören venesatamassa, kun avajaisissa lavalle nousee tangokuningas Jukka Hallikainen. Markkinoilta ja niitä edeltävältä Pyhtää-viikolta löytyy tuttuun tapaan myös runsas ohjelmakattaus.

KUVAT (kuvaajan nimi on mainittava kuvan yhteydessä)

Elokuun tango: Jakke Nikkarinen.

Jukka Hallikainen: Seppo Hagfors / Auraviihde.

LISÄTIEDOT

Pyhtään kunta: 05 4601 5600, kunnanvirasto@pyhtaa.fi, www.pyhtaa.fi

Elokuun tango: 040 5529175, ulla@elokuuntango.fi, www.elokuuntango.fi

_____________________

PYHTÄÄ-VIIKON OHJELMA

La 10.8.- Su 11.8.

Elokuun tango Stockforsin kaarihallissa

Su 11.8.

Pyhtään Yrityksen MiniTriathlon klo 15 Huutjärven urheilukentällä

Ma 12.8.

Pyhtään Yrityksen lasten viikkokisat klo 18 Huutjärven urheilukentällä

Ti 13.8.

Kesätuulen viemää – huvilaelämää Pyhtään saaristossa. Pyhtään kirjastolla klo 18

Ke 14.8.

Pyhtään eläkeläisten päivätanssit VPK:n lavalla (Pyhtääntie 4) klo 12-16

To 15.8.

Nuorisotoimen Kaupunkisota-turnaus Huutjärven koululla klo 18.

Pe 16.8. – La 17.8.

Pyhtään XXI Saaristomarkkinat Lökören venesatamassa

Su 18.8.

Pyhtään Harrastajateatteri: Olenko minä tullut haaremiin?

Purolan Svedebo klo 16,Svartbäckvägen 392. Liput: 12e / 5e (040 723 3865)

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon