Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tamperelainen Pasi-Pekka Pajamäki: SUBCONSCIOUSLY. Art Photographs 22.3. – 9.4.2017 Helsingin Galleria Kajasteessa

Galleria Kajaste

Julkaistu: 20.03.2017 klo 17:05
Julkaisija: Galleria Kajaste

Valokuvataidenäyttely, joka nostaa kunnioittavasti suomalaiseen luontoon kätkeytyneen estetiikan myös inhimillisen tietoisuuden kokemukseksi.

Pajamäen SUBCONSCIOUSLY -näyttelyn valokuvateoksista voi löytää mielleyhtymiä maalaustaiteeseen, etenkin muotokuvamaalaukseen. Yleisemmällä tasolla hänen teoksensa nostavat arvostavasti esille suomalaiseen luontoon kätkeytyneen estetiikan. Näyttelyn teokset ovat Suomen kesässä otettuja luontokuvia. Taiteilijaa ovat inspiroineet järvien rannat, silokalliot, tuulen ja veden jättämät jäljet, sekä itsessään pelkkä vesi, hiekka, valot ja varjot.

Pajamäki on itseoppinut tamperelainen valokuvataiteilija. Hän kertoo taiteellisesta prosessistaan: ”Kuvaustilannetta rikastuttaa veden rauhoittava ääni. Se inspiroi mieltä. Samalla koen rohkaisevasti, että ihminen on osa luontoa, kaikki on yhtä. Siten on luonnollista myös kokea erilaisia tunteita. Ne hiovat ja muovaavat meitä veden ja tuulen lailla tietoisiksi itsestämme ja toisistamme.”

Näyttelyn teokset kunnioittavat Suomen luontoa ja samalla osuvasti myös Suomi 100-juhlintaa.

Näyttelyn avaa 22.3. klo 18 Tampereen taidemuseon johtaja Taina Myllyharju.

Valokuvataiteilija Pasi-Pekka Pajamäki, puh.040 5554904. Sähköposti: pasi-pekka.pajamaki@luukku.com

Tampereen taidemuseon johtaja Taina Myllyharju, sähköposti: taina.myllyharju@tampere.fi

Galleria Kajaste, Albertinkatu 30/Bulevardi 32, 00120 Helsinki. Galleristi Anna-Maija Kajaste,  sähköposti:, info@galleriakajaste.fi, puh. 040 8556598

Galleria avoinna: ke – pe klo 12 -18 ja la – su klo 12-16.

Liitetiedostot:

Eros, 2016. Valokuva akryylille.

Lovers, 2016. Valokuva akryylille.

Galleria Kajaste on nykytaiteeseen suuntautunut, kuvataiteen eri muotoja kuukausittain vaihtuvin näyttelyin esittelevä taidegalleria. Näyttelytoiminnan lähtökohtana on jokaisen valitun näyttelyn ainutlaatuisuutta arvostava esillepano näyttely-yleisön ja ammattilaisten nautittavaksi ja arvioitavaksi. Galleriat ovat Helsingissä ja Oulussa. "Kajaste gallerian nimessä tarkoittaa luonnonilmiö-kajastetta:kajastavaa valoa, ajatusta, tunnetta, mietettä, minkä taide voi herättää.”