Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Taiteilija Carol Rama on kuollut

Taiteilija Carol Rama on kuollut

Julkaistu: 25.09.2015 klo 16:47
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMA - Espoon modernin taiteen museossa 14.10.2015 avautuvan Polte-näyttelyn taiteilija Carol Rama on kuollut.

Italialaisen La Repubblica -lehden uutisen mukaan 97-vuotias Rama menehtyi tänään 25. syyskuuta kotonaan Torinossa.

La Repubblican uutinen: http://torino.repubblica.it/cronaca/2015/09/25/news/addio_a_carol_rama_pittrice_anticonformista_che_anticipoo_le_vanaguardie-123638316/

Carol Rama (s. 1918) oli feministisen avantgarde-taiteen edelläkävijä ja hänen ensimmäinen laaja retrospektiivinen yksityiskiertonäyttely Passion According to Carol Rama avautui MACBASSA,  Barcelonassa 31.10.2014. Kiertonäyttely siirtyy Espooseen Pariisin kaupungin modernin taiteen museosta.

Lisätietoa näyttelystä: http://www.emma.museum/rama

Henkilökuva liitteenä.